Ubisoft-tuottaja: Peliohjaimet muodostavat edelleen suuren kynnyksen pelaamiselle

Ubisoftilla vuosia vaikuttanut Jade Raymond haluaisi nähdä liikkeentunnistuksen kehittyvän, jotta teknologiaa voitaisiin hyödyntää paremmin niin sanotuissa ydinpelaajienkin peleissä.

27.7.2012 21:38

Pelien ohjaimet ovat tunnetusti monimutkaistuneet vuosien aikana varsin suurehkosti siitä, mitä ne aikoinaan olivat. Assassin’s Creed -pelejä tuottanut Jade Raymond näkeekin tällä hetkellä, että nykyiset perusohjaimet jopa vaikeuttavat laajalti pelien kunnollista pääsyä massamarkkinoille.

– Koen edelleenkin, että yksi [pelaamisen] suurimmista kynnyksistä muodostuu ohjaimesta. Jopa ne ihmiset, jotka pelasivat vielä yhden suuren punaisen napin ja suuntaohjaimen avulla aikoinaan, eivät pysty enää pelaamaan tänä päivänä, Raymond selitti brittiläiselle Official Xbox Magazine -julkaisulle.

– Sinun on opittava hallitsemaan nappuloita, liipaisimia ja ne kaikki tekevät eri asioita!

Ubisoftin luottokehittäjä arvostaakin erityisesti, mitä esimerkiksi Microsoft on yrittänyt tehdä Kinectilla. Hän toivookin, että vastaavaa tekniikkaa voitaisiin vielä tulevaisuudessa hyödyntää vahvemmin.

– Ydinpelaajana haluaisin nähdä tällaisten yhdistyvän ydinpeleihin niin, että se tekisi niistä vieläkin parempia –. Olisi hienoa, jos voisin kallistautua ja katsoa kulman taakse ja ylipäätänsä hyödyntää aiempaa luonnollisempia liikkeitä. Teknologia ei oikein ole vielä valmis tätä varten, mutta toivon että se on sitä vielä piakkoin.

Parhaillaan Raymond valvoo Splinter Cell: Blacklist -pelin kehitystä Ubisoftin Vancouverissa sijaitsessa studiossa. Peli saapuu kauppoihin joskus ensi vuoden alkupuolella ja sen on kerrottu hyödyntävän Xboxilla Kinectin ääniominaisuuksia.

Lähde: Official Xbox Magazine UK

Lisää luettavaa