Uncharted- ja The Legacy of Kain -kehittäjä Amy Hennig palkitaan elämäntyöstään

Amy Hennig liittyy arvostettuun joukkoon Game Developers Choice Awardsista irtoavalla elämäntyöpalkinnolla.

12.12.2018 21:08

Amy Hennig on seuraava pelinkehittäjien omassa Game Developers Choice Awards -gaalassa elämäntyöstään palkittava henkilö. Hennig vastaanottaa palkinnon ensi maaliskuussa osana San Franciscon perinteistä Game Developers Conference -tapahtumaa.

Palkinnolla gaalan erikoistuomaristo on halunnut kunnioittaa Hennigin monipuolista ja vaikuttavaa uraa. Edelleen monet muistavat hänet varmasti PlayStation 3:n Uncharted-pelien käsikirjoittajana ja luovana vetäjänä, mutta yhtälailla hän vaikutti kahdeksan vuotta Crystal Dynamicsilla Legacy of Kainin parissa.. Käsikirjoitus- ja ohjaustöiden ohella Hennig on toiminut myös esimerkiksi taiteilijana sekä animaattorina, ja hänen kehityshistoriansa yltääkin aina Atari 7800 -konsolin tarjontaan asti

– Amy Hennig on voimakas hahmo pelien maailmassa. Hänen työnsä on esimerkki kaikesta siitä, mitä tarinankerronta voi peleissä edustaa niin paatoksella, huumorilla, jännityksellä kuin energialla. Hän on todella yksi vaikutusvaltaisimmista kehittäjistä alalla, GDC:n johtaja Katie Stern hehkuttaa.

Hennig on järjestyksessään 19. henkilö, joka vastaanottaa elämäntyöpalkinnon Game Developer Choice Awards -gaalassa. Hänen ohellaan palkinnon ovat aiemmin saaneet Tim Schafer (Grim Fandango), Tim Sweeney (Unreal Engine), Todd Howard (The Elder Scrolls), Hironobu Sakaguchi (Final Fantasy), Ken Kutaragi (PlayStation), Ray Muzyka ja Greg Zeschuk (BioWare), Warren Spector (Deus Ex), Peter Molyneux (Populous), John Carmack (Doom), Hideo Kojima (Metal Gear), Sid Meier (Civilization), Shigeru Miyamoto (Super Mario Bros.), Richard Garriot (Ultima), Eugene Jarvis (Defender), Mark Cerny (Crash Bandicoot), Gunpei Yokoi (Game Boy, Metroid), Yuji Naka (Sonic the Hedgehog) sekä Will Wright (The Sims).

Hennig jätti jätti aiemmin tammikuussa Electronic Artsin, jolle tämän oli määrä luoda uutta Tähtien sota -peliä. Matkaan tuli kuitenkin iso mutka, kun peliä alunperin tehnyt Visceral Games päätyi suljetuksi.

Lähde: GDC (kotisivu)

Lisää luettavaa