Naughty Dogin animaattori Jonathan Cooper ja entinen luova johtaja Amy Hennig ovat tehneet pienen mutta hauskan paljastuksen koskien Uncharted-sarjan tapaa käsitellä vahinkoa. Cooper huomioi Twitter-tilillään, että sarjan sankari Nathan Drakella ei varsinaisesti ole omaa elinvoimamittaria, vaan tämän kuolema mitataan itse asiassa tämän onnekkuuden kautta.

– Asia, jonka opin tiimiin liittyessäni: Drake ei ota koskaan luotivahinkoa. Osumia kuvastava punainen käyttöliittymä esittää hänen vähenevää onneaan. Ajan myötä viholliset saavat häneen suoran osuman ja tappavat hänet, jos hänelle on kertyy tarpeeksi täpäriä tilanteita, Cooper selostaa.

Hennig vastasi myöhemmin viestiin vahvistaen asian ja toteamalla, kuinka idea syntyi elokuvista, joille Uncharted-sarja lähti alunperin tekemään kunniaa. Käsittelemällä Draken selviytymistä enemmän onnen kuin elinvoiman kautta kehittäjät pystyivät nimittäin jäljittelemään paremmin pelin esikuvien henkeä ja tunnelmaa.

Tämä ei ole ensimmäinen kerta, kun pelinkehittäjät ovat paljastaneet sosiaalisessa mediassa peleissä käytettäviä erilaisia suunnittelumetodeita. Vuosi sitten tuulta purjeisiinsa sai Twitter-keskusteluja, jossa esille nostettiin erilaisia pelien tekemisessä käytettäviä silmänkääntötemppuja,

Lähde: Jonathan Cooper (Twitter)

Lisää luettavaa