Uskonnollinen kultti odottaa soluttautujaa pelikerrasta toiseen muuttuvassa The Church in the Darknessissa / Uutiset / pelaaja.fi

Uskonnollinen kultti odottaa soluttautujaa pelikerrasta toiseen muuttuvassa The Church in the Darknessissa

28.02.2016 // Kirjoittanut: Panu Saarenoja
1

Uusi kunnianhimoinen hiippailupeli The Church in the Darkness on paljastunut hiljattain PlayStation 4:lle, Xbox Onelle ja pc:lle. Ensi vuoden alkupuoliskolle tähdättyä peliä tähdittää ex-poliisi nimeltä Vic, joka matkustaa 1970-luvun Etelä-Amerikkaan löytääkseen epäilyttävän kultin mukaan lähteneen siskonpoikansa.

The Church in the Darknessissa hiippailu tapahtuu keskelle viidakkoa rakennetussa Freedom Town -nimisessä kylässä, joka on kokonaisuudessaan edellä mainitun kultin hallinassa. Pelin ohjaaja Richard Rouse III on lupaillut, että Freedom Townin pitäisi olla rakenteeltaan varsin avoimen puoleinen ympäristö, minkä lisäksi pelaajian pitäisi pystyä päättämään, haluavatko he käyttää tappavaa voimaa vihollisiaan vastaan vai tyytyä kenties lempeämpiin ratkaisuihin.

Tarinaa pelissä välitetään eteenpäin erityisesti sekä Freedom Townissa kuultavilla kuulutuksilla että myös pelaajien löydettävissä olevilla dokumenteilla. Tarinaan The Church in the Darknessissa on kiinnitetty erityishuomiota siinä mielessä, että juonen yksityiskohtien, kuten kulttijohtajien motiivit, voivat muuttua pelikerrasta toiseen. Tämän luvataan vaikuttavan kokemukseen niin paljon, että pelistä on määrä löytyä rutkasti uudelleenpeluuarvoa.

Rousen aikaisempiin projekteihin lukeutuvat muun muassa takavuosien kauhuseikkailu The Suffering, jonka hän auttoi tuomaan maailmaan pääsuunnittelijan roolissa. Mukana The Church in the Darknessissa ovat olleet myös Portal-tekoäly GlaDOSin sekä Team Fortress 2 -tarkka-ampujan ääninäyttelijät Ellen McLain ja John Patrick Lowrie, jotka esittävät pelin pääpahiksia.

Lähde: The Church in the Darkness (kotisivu)

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän zappah kuva
zappah

Miten tuo kuvakulma voi oikein toimia hiippailussa kun kamera on niin lähellä hahmoa, että ei näe kuin vajaat kymmenen metriä ympärille? Ei jatkoon näillä tiedoilla.