Uuden sukupolven Assassin’s Creed Valhalla sai erilliset grafiikka- ja suorituskykytilat – raportit vihjaavat teknisistä ongelmista

Viikinkiseikkailun PS5- ja XSX/S -versioissa voi nyt painottaa joko maksimiresoluutiota tai ruudunpäivitystä.

27.11.2020 14:11

Ubisoftin viikinkiseikkailu Assassin’s Creed Valhalla on saanut tuoreeltaan uuden päivityksen, joka lisää pelin PlayStation 5-, Xbox Series X ja Xbox Series S -versioihin kaksi eri grafiikkatilaa. Eri tiloilla pelaajat voivat painottaa joko pelin suorituskykyä tai graafisia yksityiskohtia.

Performance-tila optimoi pelin ruudunpäivityksen 60 ruutuun sekunnissa, kun taas Quality-tila tähtää maksimiresoluutioon 30 ruudun sekuntivauhdilla. Alkujaan pelin alkuperäisenä asetuksena toimi Performance-tila PlayStation 5:llä ja Xbox Series X:llä, kun taas Xbox Series S:llä peli mukaili Quality-tilaa

1.0.4. -versionumerolla kulkevaan päivitykseen on lupailtu myös korjauksia ja muita graafisia viilauksia, joskin päivitys ei pelaajien raporttien valossa tunnu olevan vailla ongelmia.

Muun muassa ResetEra-keskustelualueella päivitys on nostattanut kulmakarvoja PlayStation-pelaajien keskuudessa, sillä PS5-versioon kerrotaan ilmaantuneen jonkin verran ruudunpäivitysongelmia, joita ei pelissä ollut ennen pävitystä. Tehoiltaan vaatimattomamman Xbox Series S -konsolin versio tuntuisi vuorostaan hyötyvän päivityksestä huomattavimmin.

Ubisoft ei ole toistaiseksi kommentoinut raportteja tai ilmoittanut aikataulua Assassin’s Creed Valhallan seuraavalle päivitykselle.

Lähde: Ubisoft, ResetEra, VG247

Lisää luettavaa