Chicagolaislähtöinen kehitysstudio Iron Galaxy on ottamassa vastuun Xbox Onen Killer Instinct -taistelupelin kehittämisestä. Yhtiö saapuu korvaamaan pelin alkujaan luoneen Double Helixin, jonka sopimus Microsoftin kanssa alkoi umpeutua studion päädyttyä verkkokauppajätti Amazonin ostamaksi.

Vuonna 2008 perustetulla Iron Galaxylla piisaa jo ennestään varsin paljonkin taistelupelitaustaa. Yhtiö on tehnyt useampaankin otteeseen yhteistyötä esimerkiksi Capcomin kanssa tuoden viime sukupolven konsoleille niin Street Fighter 3: 3rd Strike Online Editionin kuin myös Darkstalkers: Resurrectionin. Viime vuonna se myös julkaisi kehujen saattelemana oman kahden napin käyttöön perustuvan Divekick-mätkintänsä.

Iron Galaxyn perustaja Dave Lang kertoo Polygon-sivuston haastattelussa, että häntä olisi jo alkujaan kiinnostanut päästä luomaan Killer Instinctia, kun puheet sarjan paluusta ensimmäistä kertaa kunnolla alkoivat. Tuolloin yhtiö oli kuitenkin kiireinen Wreckateer-pelinsä kanssa ja joutui näin ollen ottamaan projektista etäisyyttä.

Langin haastattelu vahvistaa, että Iron Galaxy jatkaa Killer Instinctin rakentamista Double Helixin luoman pohjan päälle. Lang kuvailee, että Double Helix onnistui jo loistavasti luomaan pelin, joka on sekä helposti lähestyttävä että myös ”turnaususkottava” kokonaisuus, joten Iron Galaxyn homma on lähinnä tuoda kokemukseen seuraavaksi uusia kerroksia.

Uutta Double Helixin kädenjälkeä nähdään Killer Instinctissa vielä ensi kuun 9. päivä. Tuolloin peliin lisätään kahdeksas pelattava hahmo, Fulgore, sekä jo tovin aikaa odoteltu Arcade-pelitila. Trailerin molemmista löytää ohesta.

Lähde: Polygon

Lisää luettavaa