Uudet haasteet lähestyvät – Sekiro: Shadows Die Twice Game of the Year Edition ottaa varaslähdön julkaisutrailerilla / Uutiset / pelaaja.fi

Uudet haasteet lähestyvät – Sekiro: Shadows Die Twice Game of the Year Edition ottaa varaslähdön julkaisutrailerilla

24.10.2020 // Kirjoittanut: Panu Saarenoja
1
Sekiro: Shadows Die Twice, Game of The Year Edition, Sekiro, FromSoftware, Dark Souls, päivitys, Activision

Ensi viikolla voipi olla hyvä syy palata taas Sekiro: Shadows Die Twicen pariin, sillä peli päivittyy ilmaiseksi niin sanottuun Game of the Year Edition -versioon. Näin ennakkoon FromSoftware ja Activision ovat muistuttaneet asiasta lyhyellä uudella trailerilla, joka kevyesti lisävihiä päivityksen annista.

Sekiro-konkareille päivityksen isoimmat lisät ovat uudet Reflection of Strenght ja Gauntlet of Strenght haasteet. Reflection mahdollistaa päihitettyjen pomojen haastamisen uudelleen, kun taas Gauntlet lähettää kohtaamaan yhden elämän varassa pelaajan voimaa ja rohkeutta.

Gauntletin kautta avattavaksi saadaan kaksi uutta ulkoasua päähenkilö Wolfille. Yksi ylimääräinen ulkoasu avautuu saman tien myös kaikille, jotka lataavat pelin päivityksen.

Oma Game of the Year Editionin lisäominaisuutensa on vielä niin sanottu Remnant-mekaniikka. Sen antaa pelaajille mahdollisuuden tallentaa hetkellisesti omaa pelaamistaan ja lähettämään näitä sitten ympäristöissä muiden katsottavaksi. Mukaan voi myös kiinnittää viestejä, joten tavallaan kyseessä on eräänlainen iteraatio muun muassa Dark Souls -peleissä nähdystä pelaajien välisestä kommunikaatiosta.

Päivitys julkaistaan kaikilla alustoilla 28. lokakuuta noin kello 20.00 Suomen aikaan. Vielä syksyn aikana Sekiron pitäisi löytää tiensä vielä myös Stadialle.

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän zappah kuva
zappah

En varsinaisesti valita kun saadaan ilmaiseksi sisältöä mutta ainakin omaan makuun sellaista että en jaksa niiden takia palailla pelin pariin.

Mistä tulikin mieleeni: Sekirosta tuli lopulta se oma suosikki näistä kaikista Souls-pohjaisista peleistä. Aluksi vaikea/haastava mutta kun oppii pelaamaan niin harvasta pelistä saa niin kovaa "badass"-fiilistä kuin tästä kun takoo pahat pomot palasiksi.

Soulseissakin oppi hyväksi mutta en muista samanlaista tunnetta silti saaneeni kuin Sekirosta kun homma lopulta naksahti kohdilleen ja alkoi oikeasti osata pelata.

Tosin parryt ja muut ei koskaan ole ollut se oma juttu Souls-peleissä ja tässä se oli pakko opetella. Ehkä ne parryt olisi yhtä "badassia" myös muissa sen omaavissa peleissä kun jaksaisi opetella yhtä hyvin niitä hyödyntämään.

Sekin kyllä että Sekirosta sen verran aikaa että en tiedä kuinka hyvin enää osaisi pelatakaan.