Uuden Doomin hankalinta vaikeustasoa eivät ole selättäneet edes pelin kehittäjät.

Pelisivusto IGN raportoi Doomin Ultra Nightmare -vaikeustason olevan vielä valloittamaton vuorenhuippu jopa peliä kehittävälle id Softwarelle. Armottoman vaikea pelitila laittaa seikkailun kerrasta poikki, ja kuskaa pelaajaparan automaattisesti pelin alkuun jokaisen kuoleman jälkeen. Muistoksi epäonnistuneista yrityksistä jää vain pelaajan kypärä, joka jää paikalleen merkkaamaan etenemistä.

Doomin tuottaja Marty Strattonin ja studiolla luovaa työtä luotsaavan Hugo Martinin mukaan pelin kehittäjät kisailevatkin keskenään siitä, kuka uhmaa olosuhteita Ultra Nightmare -tilassa pisimpään. Miesten mukaan kukaan studiolaisista ei kuitenkaan ole päässyt lähellekään pelin loppua vaikeimmalla vaikeustasolla. 

Pelikansan kovapäisyyden tuntien pelitila kohdannee päihittäjänsä kuitenkin viimeistään Doomin julkaisupäivänä, joten kovin kauaa studiolaisetkaan eivät joudu historiallista saavutusta vartomaan. Peli ilmestyy Xbox Onelle, PlayStation 4:lle ja pc:lle kahden viikon päästä 13. toukokuuta.

Lähde: IGN, VG247

Lisää luettavaa