Keväällä vihdoin ja viimein julkaistavan uuden Doom-pelin on saapuessaan edelleen tarkoitus sekä näyttää terävältä että myös pyöriä sulavasti.
Osana Bethesdan tällä viikolla julkaistua blogikirjoitusta Doom-kehittäjä id Software on lupaillut, että uuden helvetillisen räiskintäpelin pitäisi pyöriä tarpeeksi tehokkaiden pc-koneiden ohella niin Xbox Onella kuin PlayStation 4:lläkin 1080p-resoluutiolla hyödyntäen 60 ruutua sekunnissa pyörivää ruudunpäivitystä. Tästä kiitos kuuluu erityisesti pelin hyödyntämälle idTech 6-pelimoottorille, jota on ollut rakentamassa muun muassa useita Crytekin CryEngine-pelimoottorin parissa aiemmin työskennelleitä kehittäjiä.
– Haluamme saada pelaajat ihmettelemään, miten Doom ja idTech 6 -pelit voivat näyttää visuaalisesti niin upeilta 60 ruutua sekunnissa pyörivällä ruudunpäivityksellä ja 1080p-resoluutiolla kaikilla alustoilla, kun muut nimikkeet eivät kykene saavuttamaan vastaavaa edes 30 ruudun sekuntivauhdilla. Tavoitteenamme on olla parhaimman näköinen peli, joka pyörii 1080p-resoluutiolla ja kuusikymmentä ruutua sekunnissa, idTech 6 -ohjelmoija Billy Khan selittää.
Id Software kertoi teknisistä tavoitteistaan alunperin jo viime vuoden puolella kuvaillen muun muassa, miten tärkeä asia sulava ruudunpäivitys on jo pelkästään pelattavuudenkin kannalta. Mielenkiintoista onkin nyt nähdä, että ilmeisesti tavoitteeseen ollaan tosiaan päästy kaikilla alustoilla.
Kauppoihin Doom saadaan maailmanlaajuisesti 13. toukokuuta.
Lähde: Bethesda