Uusi Mass Effect kaipaa juuri sinun ideoitasi / Uutiset / pelaaja.fi

Uusi Mass Effect kaipaa juuri sinun ideoitasi

9.03.2015 // Kirjoittanut: Johanna Puustinen
12

BioWaren Mass Effect -avaruusseikkailusarjaa työstävä tiimi kyselee fanien ideoiden perään.

Pelin luova ohjaaja Mac Walters ottaa tällä hetkellä pelaajien toiveita ja ajatuksia vastaan Twitterissä uuden Mass Effectin pelillisten ominaisuuksien tiimoilta.

Walters kommentoi erityisen hyviä ideoita eilisiltana hyväksyvästi ja kyseli muiden pelaajien kantaa tiettyihin parannusehdotuksiin liittyen.

Pöydälle nostettiin eilisen aikana muun muassa moraalisesti vähemmän mustavalkoiset valinnat, käsittämättömän hankala Nightmare-vaikeustaso ja rauhalliset, tarinapainotteiset sivutehtävät. Erityisen tärkeää sekä Waltersille että sarjan faneille tuntuu olevan ensimmäisen Mass Effectin herättämä ihmetys ja hämmästys, jonka uusi osa pyrkii tuomaan takaisin.

Omat ehdotuksesi voit lähettää nimimerkille @macwalterslives Twitterissä - mies toivoo näkevänsä reilusti lisää fanien visioita tulevaisuudessa.

Seuraavan Mass Effectin kehitysaikataulu on vielä pitkälti pimennossa, mutta pelistä on vihjattu nähtävän lisää kesäkuun E3-suurmessuilla.

Lähde: Mac Walters (Twitter)

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän frozen kuva
frozen

vähän pelkään että vaikka mitä vinkkiä sinne laittaisi niin sieltä tulee taas entistä kasuaalimpi peli

Käyttäjän escudo kuva
escudo

Muutamia ajatuksia tuli kirjoitettua, ihan mukava piirre pelin tekijöissä että ottavat sarjan fanit mukaan prosessiin. Vaikka ei hirveästi vaikutusta olisikaan niin helpottaa vähän uuden osan odottelua.

Ruuvatkaa vaikeustaso insanitylle niin on kasuaalipeli kaukana, ainakin omasta mielestä. Tutkimista ja makolla ajeluahan siihen uuteen peliin pitäisi jo olla tulossa enemmän kuin aikaisempiin osiin.

Käyttäjän frozen kuva
frozen
Lainaus käyttäjältä escudo

Ruuvatkaa vaikeustaso insanitylle niin on kasuaalipeli kaukana, ainakin omasta mielestä. Tutkimista ja makolla ajeluahan siihen uuteen peliin pitäisi jo olla tulossa enemmän kuin aikaisempiin osiin.

kun olisikin vain pelkkä pelin vaikeus mutta varsinkin kun on kyse rpg peleistä niin silloin on monta muutakin asiaa joka vaikuttaa siihen

Käyttäjän zappah kuva
zappah

En kyllä ymmärrä niitä jotka kaipaavat vielä jotain Nightmarea peliin. Itse pelasin ME3:n Insanitylla ja toista osaa olen johonkin asti myös pelannut ja kyllä siinä aika kovasti on tekemistä. Tosin ainakin ME3:ssa pystyi melko helposti hyväksikäyttämään Vanguardin Biotic Charge-Shockwave comboa tiukemmissakin taistoissa. Ensimmäinen kulutti suojat ja jälkimmäinen palauttaa ne täyteen, mikäs sen loistavampi/helpompi/tyydyttävämpi tapa hoidella porukkaa. Vähän ehkä kuumotti heittää tuota jollekin Bansheelle mutta kyllä senkin edestä useimmiten pääsi hyppimään vielä karkuun. Ja tuo pelityyli on todella munakas verrattuna ensisijaiseen hahmooni, jolla ensisijaisesti heittelen Singularityn perään jotain toista Biotic iskua aiheuttaakseni räjähdyksen.

ME3:n moninpeli oli muuten mainio siitäkin että siinä tuli paremmin nähtyä eri kykyä kuin että olisi aina aloittanut pelin kokonaan alusta.

Käyttäjän NinjaSpy kuva
NinjaSpy

Muisteleekseni sanottiin, että tulisi 2 uutta alienrotua peliin: Toivottavasti hyödyntävät Yagh-rotua, mitä vaan näkyi shadow broker lisärissä ja yhdessä päätehtävässä ME3:ssa http://masseffect.wikia.com/wiki/Yahg

Ja toivottavasti paragon/renegade ´ja neutraali-valinnat olisi kaikki saman värisiä: useasti tuli vaan näpättyä sitä sinistä ilman syvempää pohdintaa...

Mass effect ykkösen kaltainen kykypuun Charmin ja Intimidaten kohdalla, 2:ssa ja 3:ssa sai kaikki vaihtoehdot suoraan käteen ja se oli vähän tylsää...

Käyttäjän kurrinen123 kuva
kurrinen123

Tällainen fanien kuuntelu on hyvä juttu ja tärkeää, mutta rikkoo hieman illuusion, että mass effectit olisi totta...

Käyttäjän escudo kuva
escudo
Lainaus käyttäjältä NinjaSpy

Ja toivottavasti paragon/renegade ´ja neutraali-valinnat olisi kaikki saman värisiä: useasti tuli vaan näpättyä sitä sinistä ilman syvempää pohdintaa...

Mass effect ykkösen kaltainen kykypuun Charmin ja Intimidaten kohdalla, 2:ssa ja 3:ssa sai kaikki vaihtoehdot suoraan käteen ja se oli vähän tylsää...

Toi värien poisto toimi Dragon Age Inquisitionissa ihan loistavasti, oikeasti joutui tosiaan miettimään niitä sanomisia vähän tarkemmin kun ei voinut suoraan pelata hyvistä tai pahista.

Toi kykypisteiden jakaminen keskustelujuttuihin on aina tuntunut aika turhalta, hyvä vaan että poistivat sen ominaisuuden. Mahdollistaa totutusta kaavasta poikkeamisen jos välillä haluaakin tehdä poikkeuksen ja tehdä jotain mitä ei yleensä tee.

Käyttäjän frozen kuva
frozen

monesti ne on sanonu että fania kuunnellaan mutta varsinkin mass effect 1/dragon age origin pelien jälkeen fania ei olla enää kuuneltu

https://www.youtube.com/watch?v=gu731UtTFqo

Käyttäjän Artefact kuva
Artefact

Fanien kuuntelu on aina positiivista mutta itselleni herää väkisinkin kysymys että eivätkö kehittäjät osaa itse päättää/keksiä mitä peliinsä lisäävät?

Käyttäjän Kaze88 kuva
Kaze88

Kerrankin kun haluaa käyttää twitteriä niin sivusto väittää että viestini vaikuttavat joltain bottien spämmiltä enkä voi twiitata mitään. Kiitos tästä.

EDIT: Säätämällä sain viestin nyt menemään. Toivottavasti sielä jokin ehdotus menis läpi.