Seuraava Mass Effect saattaa hyödyntää EA:n oman Frostbite-pelimoottorin sijaan Epic Gamesin Unreal Engineä, huhut kertovat.

GamesBeat-julkaisun mukaan kehittäjä BioWare harkitsee Mass Effect 5:n kehitysalustaksi Unreal Engine -pelimoottoria, mikä käy ilmi myös peliin liittyvistä työpaikkailmoituksista. Päätöstä ei kuitenkaan tiettävästi ole vielä lyöty lukkoon ja studion sisäisten lähteiden kerrotaan todenneen, että uuden pelin teknologiaan liittyvät kysymykset ovat vielä avoimena pelimoottorivalintaa myöten.

BioWare hyödynsi Unreal Engine -pelimoottoriteknologiaa alkuperäisen Mass Effect -trilogian rakentamisessa, mutta siirtyi Mass Effect: Andromedassa monien muiden EA:n julkaisemien pelien tapaan Frostbiteen. Battlefield-kehittäjä EA DICE:n kehittämää Frostbite-pelimoottoria pidetään kehittäjille haasteellisempana alustana, minkä uskotaan näkyneen BioWaren heikosti menestyneiden Mass Effect: Andromedan ja Anthemin laadussa.

Viime vuoden lopussa paljastetun Mass Effect 5:n kehitystyö on vielä alkumetreillä, eikä pelille ole toistaiseksi annettu edes suuntaa-antavaa julkaisuaikataulua. Pelistä ja sen pelimoottorivalinnoista kuullaan lisätietoja todennäköisesti lähivuosien aikana.

Lähde: GamesBeat

Lisää luettavaa