Ghost Gamesin uusi Need for Speed luottaa sosiaalisen median voimaan.

Official Xbox Magazine -lehdelle antamassaan tuoreessa haastattelussa pelin tuottaja Marcus Nilsson avaa teoksen verkkovaatimuksien taustoja, ja puheeksi tulee myös aiemmista Need for Speedeistä tuttu sosiaalinen verkosto Autolog. Nilssonin mukaan Autolog on tällä kertaa suuremmassa osassa kuin koskaan, mikä selittää osittain pelin kaipaaman jatkuvan verkkoyhteyden.

– Tällä kertaa yritämme antaa Autologille inhimillisempiä piirteitä. Se tulee käsittelemään ystäviesi pelaamista osana pelin narratiivista kokemusta, Nilsson selittää.

Autologiin kuuluu oleellisesti myös jakotoiminto, jonka kautta omia pelihetkiään voi esitellä maailmalle kuvankaappausten muodossa. Uusi Need for Speed rohkaisee pelin ilosanoman jakamista mielenkiintoisin tavoin.

– Muut pelaajat voivat tykätä kuvankaappauksista, ja tykkäykset kääntyvät pelissä rahaksi. Kuvien jakaminenkin on etenemistä, Nilsson kertoo.

Need for Speed julkaistaan Euroopassa näillä näkymin 5. marraskuuta PlayStation 4:lle, Xbox Onelle ja pc:lle.

Lähde: GamesRadar, VG247

Lisää luettavaa