
Uusi suomalaisstudio Nolla Games on paljastanut ensimmäiseksi pelikseen Noita-nimeä kantavan seikkailun.
Noidan on kerrottu olevan niin sanottu "rogue-lite"-peli, jossa pelimaailma muodostuu aina satunnaisesti uudelleen jokaisen kuoleman jälkeen. Omalaatuisuutta seikkailuun tuo pelin Falling Everything Engineksi kutsuttu pelimoottori, jonka voimin jokainen pelin pikseli on simuloitu ja näin ollen siis altis vuorovaikutukselle.
Työn alla Noita on ollut Nolla Gamesin kehittäjille viimeisen neljän vuoden ajan. Sen ilmestymisestä on kuitenkin toistaiseksi vahvistettu vain se, että peli saa early access -varhaisjulkaisun vuonna "201X"..
Studion ovat perustaneet kehittäjäkolmikko Petri Purho, Olli Harjola ja Arvi Teikari. Tiimistä löytyy kokemusta siis sellaisten pelien, kuten Crayon Physics Deluxen, The Swapperin ja Environmental Station Alphan luomisesta.
Kommentit
Pakko sanoa että varsinkin tuo miten maailma tuhoutuu osumista muistuttaa vanhaa kunnon Lieroa.
Tai vaikkapa luolastolentely AUTSia.
Ei siis mitenkään uusi idea mutta ehkä hieman pidemmälle viety tällä kertaa.
Ei hassumpaa ollenkaan. Saa nähdä aikanaan. :)
Onhan tässä otettu jokunen vinkki vanhojen share- ja freeware-pelien oppikirjasta. Mielenkiinnolla odotellaan.
"Rogue-lite"
Kiinnostus nollaan instanttina.
Nostalgialasini tutisevat. Aah vanhat kunnon w-wings, auts, liero, triplane ja molez meiningit tuli heti mieleen. Samalla näppiksellä neljä pelaajaa ja hauskaa oli :D
Cool. Odotan innolla, että pääsen telomaan itseni mitä moninaisimmilla tavoilla.
Vähän aikaa meni pähkäillessä mikä tässä olikaan niin tuttua, mutta varsinkin nestefysiikoista tulee mieleen Liquid Warin vanhat hyvät versiot. Niissäkin neste koostui vastaavista pikselipartikkeleista, jotka pyrkivät lyhintä reittiä kohti painovoiman keskipistettä, eli pelaajan magneettia. Nesteen pinnan "väreily" oli hyvin saman näköistä kuin tässä pikselien hakiessa sijaansa.