Uusia kuvia ja yksityiskohtia kotimaisesta Legend of Grimrock II:sta / Uutiset / pelaaja.fi

Uusia kuvia ja yksityiskohtia kotimaisesta Legend of Grimrock II:sta

28.01.2014 // Kirjoittanut: Panu Saarenoja
2

Espoon sisuksissa Almost Human -studion kehityksessä olevasta Legend of Grimrock II:sta ei olla juuri kuultu toviin, mutta tähän on nyt tullut muutos. Uusimmassa blogikirjoituksessaan kehittäjät ovat tarjonneet maailmalle sekä uusia ruutukaappauksia että myös tukun yksityiskohtia tulevasta pelistä.

Kuten alkuperäisessäkin Grimrockissa, ohjataan jatko-osassa jälleen neljää vankia, jotka tällä kertaa ovat vastoin tahtoaan ajautuneet Nex-nimiselle saarelle. Aiempaa vaihtelevimmista alueista koostuva lokaatio on luonnollisesti täynnä tälläkin kertaa mitä erikoisempia pulmia, joille seuraa tekevät tietysti myös monet viholliset. Almost Humanilla kuvaillaan, että hirviöiden ja muiden hirvitysten tekoälyä on tällä kertaa paranneltu hieman entisestä, mikä joidenkin vihollisten kohdalla voi näkyä esimerkiksi kykynä tehdä yhteistyötä.

Hahmonkehityksen osalta Legend of Grimrock II:ssa kikkaillaan erilaisten perk-kykyjen kanssa. Joka tason myötä hahmoilleen pääsee valitsemaan jonkin uuden edun, joiden haalimisesta ei olla kuitenkaan haluttu tehdä mitenkään yksinkertaista. Järjestelmän ideana nimittäin on tarjota pelaajan eteen jatkuvasti kovia valintoja sen suhteen, mihin suuntaan hahmojaan haluaa kehittää.

Uudistuksia nähdään hieman myös taikoihin ja varusteisiin liittyvillä osa-alueilla ainakin tietynlaisen virtaviivaistuksen muodossa. Jatkossa maagit pääsevät käyttämään monipuolisemmin pelin tarjoamaa taikavalikoimaa, jonka käyttöön on tuotu myös uudenlaista mukavuutta hiirellä tehtäviin eleisiin pohjautuvan taikomismekaniikan avulla. Vuorostaan taikajuomien kanssa läträys sujuu nyt ilman jatkuvaa loikintaa inventaariovalikon kimppuun, kun taas erilaisilta esineiltä, kuten aseilta, voi löytyä myös omia erikoisvoimiaan. Jotta voimia voisi kuitenkin käyttää, on hahmoilla oltava toki kyvyt kohdillaan.

Viime joulukuussa Almost Human kirjoitti blogissaan, että peli lähestyi hyvää vauhtia alfavaihettaan. Peli on siis aikalailla pelattavissa nyt alusta loppuun, mutta se ei tarkoita, etteikö töitäkin kehittäjillä vielä piisaisi. Noh, alkuperäisen Grimrockin jälkeen tässä vaiheessa uskaltanee jo sanoa, että hyvää lienee hyvä odottaa...?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lähde: Almost Human

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän Sefriol kuva
Sefriol

Ensimmäisen pelin pelanneena täytyy sanoa, että Puzzlet olivat välillä ylivoimaisen vaikeita (esim englanninkielisiä runoja, joista piti ratkoa minkä itemin laittaa paikkaan x ) välillä, mutta silti todella hyvä peli. Mod-puolta en ole hirveämmin katsonut, mutta kuulemma sielläkin on useita helmiä.
Innolla odotan kakkososaa!

Käyttäjän Electric_Carcass kuva
Electric_Carcass
Lainaus käyttäjältä Sefriol

Ensimmäisen pelin pelanneena täytyy sanoa, että Puzzlet olivat välillä ylivoimaisen vaikeita (esim englanninkielisiä runoja, joista piti ratkoa minkä itemin laittaa paikkaan x ) välillä, mutta silti todella hyvä peli.

Komppaan tätä. Olen toisinaan turvautunut äärimmäisen viimeisenä keinona internetsiin kun peli on junnannut monta tuntia paikallaan yhden puzzlen takia. Tosin, pulmien persoonallisuuden puolesta puhuu se, että tuo yllä mainittu tavaroiden asetteluloru ratkesi allekirjoittaneelta aika nopeasti, kun taas samassa kentässä oleva "slither-käytävä" ei omin neuvoin auennut. Oma pelini on toistaiseksi taas jumissa yhdessä puzzlessa, mutta odotukset jatko-osan suhteen ovat aivan katossa.