Forza Horizon uudistaa autoilusarjan kaavaa tarjoilemalla avoimen maailman ja runsaasti erilaisia tietyyppejä kurvailtavaksi. Vastapainoksi pelin ruudunpäivitysnopeus on kuitenkin jouduttu pudottamaan 30 ruutuun sekunnissa, tuoreet ennakot paljastavat.

Forza Horizon hyödyntää Forza Motorsport 4:stä tuttua fysiikkamoottoria, joka on optimoitu erilaisia pintoja varten. Fysiikkajärjestelmä päivittyy edelleen 360 kertaa sekunnissa. Myös ohjauskomentoja luetaan ohjaimelta sekunnissa 60 kertaa.

Suuren pelimaailman kompromisseihin kuuluu myös moninpelin pelaajamäärä. Forza 4:ssä radalle saatiin yhteensä 16 ajokkia, kun Horizonissa saadaan tyytyä kahdeksaan.

Uusina ominaisuuksina Forza Horizon sisältää myös Kinect-äänikomennoilla toteutetun GPS-järjestelmän, jonka pitäisi helpottaa Coloradon maisemissa suunnistamista. Lisäksi vuorokaudenaikojen vaihtelun pitäisi piristää ajokokemusta.

Forza Horizonia ei kehitä sarjan luonut Turn 10 Studios vaan brittiläinen Playground Games. Studio koostuu lukuisista autopeliveteraaneista, jotka ovat keränneet kokemusta esimerkiksi Bizarre Creationsilla (Project Goham Racing, Blur) ja Black Rock Studiolla (Pure, Split/Second).

Lähde: CVG

 

Lisää luettavaa