Vakoojahiippailu Gunpoint auttoi kääntämään kehittäjänsä elämän

Tom Francis on kyennyt jättämään työnsä peleistä kirjoittavana toimittajana. Jatkossa hän tekee itse pelejä täyspäiväisesti.

19.6.2013 02:50

Kesäkuun alussa julkaistu indiepulmapeli Gunpoint on osoittautunut kehittäjänsä Tom Francisin kannalta menestyksekkääksi tuotteeksi. Tuoreimmassa blogikirjoituksessaan mies kertoo jo pelin ennakkotilausten olleen niinkin hyvällä tolalla, että hän olisi pystynyt lähes pelkästään niiden avulla luopumaan vanhasta työstään ja siirtymään täyspäiväiseksi pelinkehittäjäksi.

Irtisanoutumisilmoitus lävähtikin lopulta tiskiin nopeasti sen jälkeen, kun peli saatiin varsinaisesti julkaistua. Myynti lähti Francisin mukaan nimittäin aina vain reippaampaan nousuun, kun peli oli viimein täydessä mahdissaan pelattavissa.

 

Francis työskenteli Gunpointin parissa kolme vuotta siinä ohessa, kun hän toimi myös  PC Gamer -lehden kirjoittajana. Ilmeisesti projekti ei myöskään tullut kalliiksi, sillä Francisin mukaan ainut suoranainen Gunpointin kustannus oli Game Maker 8 -ohjelmistoon vaadittu 30 dollarin maksu. Gunpoint maksoikin näin ollen itsensä periaatteessa takaisin 64 sekunnissa.

Tarkkoja myyntilukuja ei ole paljastettu.

Gunpoint on tällä hetkellä saatavilla Windowsille, mutta kehittäjä etsii parhaillaan apua saadakseen teoksensa myös Linuxille ja OS X:lle. Pelissä pelaaja ottaa ohjaksiinsa useille erilaisille tahoille töitä tekevän vakoojan, joka 2D-maailmassa pyrkii hiippailemaan tavoitteeseensa vartioita lyömällä ja sähkölaitteiden toimintoja näpräämällä.

Lähde: Pentadact

Lisää luettavaa