Valve ei aio huolia ulkopuolisia mainostajia Steam-pelilatauspalveluunsa.

GameSpot-pelisivustolle vastikään antamassaan haastattelussa Erik Johnson Valven liiketoimintaosastolta lyttää idean Steam-mainostamisesta täysin. Miehen mukaan mainostilan myymistä on harkittu, mutta ratkaisu ei sovi yhtiön toimintatapoihin laisinkaan, eikä se vaikuttaisi palvelun arvoon positiivisesti pitkällä aikavälillä.

– Emme vain näe, miten se lisäisi arvoa käyttäjille. Emme tekisi sitä. Keskitymme pitkän tähtäimen suhteisiin. Se olisi huono bisnespäätös, tyhmästä puhumattakaan, Johnson tilittää haastattelussa.

Vaikka mainostajat toisivat väistämättä lisää käteistä Valven kassavirtaan, Johnson myös kyseenalaistaa verkkomainostuksen toimivuuden tuotteitaan kaupittelevien tahojen näkökulmasta.

– En usko, että mainokset toimivat koskaan. En usko, että kukaan ostaa sipsejä niiden takia, mies toteaa.

Lähde: GameSpot, GamesIndustry.biz

Lisää luettavaa