Valve: HTC Vive saa 50 julkaisupeliä, muttei yhtään yksinoikeutta / Uutiset / pelaaja.fi

Valve: HTC Vive saa 50 julkaisupeliä, muttei yhtään yksinoikeutta

17.03.2016 // Kirjoittanut: Jukka Moilanen
10
Valve: HTC Vive saa 50 julkaisupeliä, mutta ei yhtään yksinoikeutta

Valven ja HTC:n Vive-virtuaalitodellisuuslaitteiston ensimmäiset ostajat pääsevät käsiksi kaikkiaan 50 julkaisuun, Valve on kertonut.

GDC 2016 -tapahtumassa esiintynyt Valven Chet Faliszek totesi myös, ettei Vive saa yhtään yksinoikeuspeliä. Faliszekin mukaan yksinoikeuspelit eivät ole hyväksi virtuaalitodellisuudelle etenkään sen alkumetreillä.

-Meillä ei ole yksinoikeuksia, Faliszek kertoi Fortune-julkaisulle.

-Haluamme tehdä kaikkemme varmistaaksemme virtuaalitodellisuuden onnistumisen alustasta riippumatta. En usko, että yksikään asiakas pitää ikinä alustayksinoikeudella julkaistavaa peliä hyvänä asiana.

HTC Viven toimitukset kuluttajille aloitetaan 5. huhtikuuta. Laitteiston ennakkotilaajat saavat kokeiltavakseen kaikkiaan kolme ilmaista virtuaalitodellisuuskokemusta, joiden lisäksi Valve on paljastanut julkaisevansa ilmaiseksi myös Portal-henkisen The Lab -kokoelman.

Lähde: Fortune

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän edqe kuva
edqe

Ei yksinoikeuspelejä - kiitos Valve. Pidän tästä asenteesta ja päätöksestä erittäin paljon. valitettavasti Oculus hyppäsi yksinoikeispelikelkkaan mukaan.

Vielä isompi ja tärkeämpi taistelu käydään rajapintojen ja kehitysalustojen välillä. Valve onneksi hyppäsi OpenVR/OSVR kelkkaan ja Oculus luonnollisestikin panostaa Oculus SDK:n. Valitettavasti taitaa käydä niin, ettei Vive toimi Oculus Home -pavelun kanssa.

Käyttäjän kurrinen123 kuva
kurrinen123

Ei ehkä, mutta useissa vaaditaan silti noita kameroita ja ohjaimia joita kilpailijoilla ei ole vielä.

Käyttäjän Audiovarmennus kuva
Audiovarmennus

Paras voittakoon ja oculus hävitköön.

Käyttäjän gurgi kuva
gurgi

Jos jonkun näistä laseista hommaan, niin se on takuu varmasti ainostaan nämä. Kilpailijat ei oikeen vakuuta, vaikka olisi niillä yksinoikeuksia.

Käyttäjän velor87 kuva
velor87

mulle riittää et pelaan pelejä telkkarin kautta +käsikonsolin kautta mä en osta virtuaali kypärää jos, ei ole ihan pakko..

Käyttäjän velor87 kuva
velor87

toivottavasti ne ei tule pakolliseksi moneeen vuoteen!!!!

Käyttäjän velor87 kuva
velor87

maksaaki aika paljon tommonen kypärä

Käyttäjän Boblick kuva
Boblick

Ja nyt Sonykin vahvisti, että heidän omat VR-lasit eivät tuo mitään lisätehoja konsoliin. Toisissa uutisissa kun sitä vähän povattiin, että se yksikkö mihin Sonyn VR-lasit kiinnitetään olisi joku ulkoinen näytönohjain tjs. Näin ei ole. PS4 joutuu yksin pyörittämään VR-pelejä ilman mitään lisäapuja. www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2016-what-does-playstation-vr-external-processor-unit-actually-do

Käyttäjän laurihon kuva
laurihon

Onks se toimitus jo 5. päivä? Täytyy ruveta kerään rahaa.

Käyttäjän edqe kuva
edqe

Tulevat AMD Polaris kortit vaikuttavat varsin hyviltä VR:ää varten.

Halvemmat Polaris 11 -kortti vaikuttavat olevan riittäviä ainakin 1. sukupolven VR-laseille.
Ryan Shrout: "I did get to see AMD's Polaris 11 GPU running PASSIVELY while playing back 4K VR content last night. Pretty impressive."

Polaris 10: "This is the best image we were able to take, and from the looks of it, the board is very short – somewhere in the R9 Nano range – meaning all the owners of compact HTPC and VR rigs can expect a massive amount of compute power coming to a very compact form factor." - lähde