Steam-jakelualusta saa harvemmin kiitosta käyttäjiltään. Nyt kritiikkiin on yhtynyt myös alustan kehittänyt Valve.

Karua kieltä Steamin asiakaspalvelun tasosta kertoo yhdysvaltalaisen Better Business Bureau -järjestön Valvelle palvelun tasosta antama hylätty arvosana. Mm. kuluttajien ja yritysten välisiä kiistoja sovittelevan BBB:n mukaan Steamia kohtaan on sen kautta jätetty 717 valitusta. Valve antanut vastauksensa vain hieman yli kahteen sataan valitukseen.

Pitkäaikaisen Valve-työntekijä Erik Johnsonin mukaan BBB:n arvosanan kertovan vain osatotuuden Steamin asiakaspalvelusta. Johnson kertoo Valven pitävän verkossa saamansa palautetta paljon merkittävämpänä työkaluna palvelun kehittämisessä.

-Ne eivät anna meille yhtä hyödyllistä aineistoa kuin asiakkaiden lähettämät sähköpostit sekä Reddit- ja Twitter-kirjoitukset, Johnson kertoi Kotaku-julkaisulle.

Johnson toteaa kuitenkin kuluttajien olevan oikeassa Steam-palautteen osalta.

-Tärkeämpää on, ettemme koe asiakaspalvelumme olevan tasolla, jolla sen pitäisi olla. Uskomme asiakkaiden olevan oikeassa.

Johnsonin mukaan Valve kehittää paraikaa asiakaspalvelujärjestelmiään. Tällä hetkellä yhtiö yrittää kehittää teknisiä ratkaisuja esimerkiksi tukipyyntöjen ja asiakashyvitysten käsittelyyn. Johnson ei anna lupauksia asiakaspalvelun kehittämisen aikatauluista, mutta hän kertoo Valven tiedostavan ongelmat ja työskentelevän jatkuvasti tilanteen korjaamiseksi.

-Kuuntelemme asiakkaiden valituksia ja se on merkittävä painopiste meille vuoden varrella. Meillä on paljon työtä tehtäväksemme sillä saralla. Meidän on pystyttävä parempaan.

Lähde: Kotaku

Lisää luettavaa