Varkaat veivät Hellgate: Londonin lähdekoodin / Uutiset / pelaaja.fi

Varkaat veivät Hellgate: Londonin lähdekoodin

11.07.2006 // Kirjoittanut: LassiK
7

Odotettua "ensimmäisen persoonan Diabloa", Hellgate: Londonia kehittävän Flagship Studiosin palvelimet murrettiin, kertoo Gamers With Jobs: Press Pass. Sama sivusto uutisoi aikanaan ensimmäisenä myös Half-Life 2:n lähdekoodivarkauden.

Sivuston mukaan pelitalon johtaja, Diablojen luojana tunnettu Bill Roper ei vahvistanut eikä kiistänyt netissä liikkuvia tietoja.

Tietomurron takana uskotaan olevan kiinalaisen hakkerin, joka yrittää myydä lähdekoodia eräällä nettisivustolla.

Vuonna 2003 hakkerit varastivat Valven palvelimilta Half-Life 2:n lähdekoodia. Se viivästytti pelin julkaisua, koska nettikoodia oli muokattava huijauksien estämiseksi. Hellgate: London keskittyy moninpelaamiseen, joten on mahdollista että koodivarkaus viivästyttää tällä hetkellä vuodelle 2007 ilmoitettua peliä.

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän Anonymous kuva
Anonymous (ei varmistettu)

Luulisi, että pelintekijät panastaisivat aika paljon palomuureihin ja palvelimiinsa, ettei niiden kautta pysty lähdekoodia saamaan..

Käyttäjän Anonymous kuva
Anonymous (ei varmistettu)

vähän of topic mutta

Tämän kertainen "kerro mielipiteesi" äänestys on painonttunut vähän liikaa uusinpiin Need For Speed peleihin. Eli kai tuohon nyt olis voinu vähän vanhempiakin osia laittaa. :) Need For Speed hot pursuit on paras.

en keksiny minne muualle tästä olis voinu valittaa niin kirjotin tänne. :P

Käyttäjän Tuhomursu kuva
Tuhomursu

Melko ikävää tällainen lähdekoodien varastelu, mutta kuka käskee pitämään koneet kiinni intternetissä jos on tällaisen vaara. Laittteistoja voidaan pitää ajantasalla taatusti muullakin tapaa kuin automaattisine päivityksine jne. Harmittaa koska tuo peli kiinnosti aikalailla, näin vanhana Diabloitsijana, sekä sellaisena joka toivoi jotain FPSMMORPG:tä!

Käyttäjän Anonymous kuva
Anonymous (ei varmistettu)

Melko ikävää tällainen lähdekoodien varastelu, mutta kuka käskee pitämään koneet kiinni intternetissä jos on tällaisen vaara. Laittteistoja voidaan pitää ajantasalla taatusti muullakin tapaa kuin automaattisine päivityksine jne. Harmittaa koska tuo peli kiinnosti aikalailla, näin vanhana Diabloitsijana, sekä sellaisena joka toivoi jotain FPSMMORPG:tä!

Käyttäjän Anonymous kuva
Anonymous (ei varmistettu)

kuka säilyttää lähdekoodia palvelimessa joka on kytketty avoimeen verkkoon? uskomatonta mutta totta.

Käyttäjän Anonymous kuva
Anonymous (ei varmistettu)

Empä ole ennen hl2 tapausta kuullut että pelien lähdekoodia olisi varastettu, eikä tämä hellgate kovin hypetettykään ole joten tekijät varmaan vaan luottivat siihen ettei ketään se koodi kiinnosta :)

Käyttäjän Anonymous kuva
Anonymous (ei varmistettu)

"

kuka säilyttää lähdekoodia palvelimessa joka on kytketty avoimeen verkkoon? uskomatonta mutta totta." Niinpä käyttäisivät edes "varjomuuria"

Nostoja