Verkkoräiskintä Rainbow Six Siege keskittyy ensi vuonna tarinaan / Uutiset / pelaaja.fi

Verkkoräiskintä Rainbow Six Siege keskittyy ensi vuonna tarinaan

26.11.2019 // Kirjoittanut: Jukka Moilanen
4

Julkaisija Ubisoft haluaa syventää verkkoräiskintä Rainbow Six Siegen tarinaa ensi vuonna.

Vuonna 2015 julkaistun Rainbow Six Siegen ohjaajana toimiva Alexander Karpazis on kertonut kehittäjien suunnitelmissa IGN-julkaisun haastattelussa. Karpazisin mukaan tarinaa aletaan kertoa viidennen vuoden ensimmäisellä kaudella, jossa keskitytään yksityiseen sotilasyhtiö Nighthaveniin. Tarinaa kerrotaan Karpazisin mukaan battle passin ja uusien operaattorien kautta, mutta yksityiskohdat tarinankerronnasta ovat toistaiseksi epäselviä.

Rainbow Six Siegen viidennen vuoden odotetaan pyörähtävän käyntiin helmikuussa Montrealissa järjestettävän Six Invitational 2020 -turnauksen jälkeen.

Lähde: IGN

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän Kille kuva
Kille

V**tu sanon mää! Ubisoftilla olisi monta muutakin sarjaa, jotka ansaitsisivat saman kohtelun. Peli julkaistu neljä vuotta sitten ja silti sitä tuetaan ymmärrettävistä syistä, mutta tämän neljän vuoden aikana on kerennyt ilmestymään kaksi Ghost Reconia, yksi Division, sekä muuta sälää, mutta ei yhtäkään Splinter Celliä.

Olen ehkä äväsen katkera, koska Ghostit ansaitsisivat nyt ihan ensimmäisenä saman kohtelun kuin Siege. Ja toisekseen miksi roikottaa Splitteriä näin kauan? Eihän muutkaan Clancyn pelit ole jääneet huomioitta. Paitsi, että kaikkihan nämä ovat mobiilissa!

Käyttäjän Haerski kuva
Haerski

@Kille

Eihän Rainbow Six Siege saa erityishuomiota siksi, että sillä olisi Ubisoftin silmissä mikään erityisasema, vaan siksi, että pelaajat ovat valmiita tukemaan sitä vielä vuosienkin perästä myös rahallisesti. Ei tätä ilmaiseksi ja hyvää hyvyyttään tehdä.

Eipä Siegeä ylläpitävä tiimi muutenkaan ole varmaan mitään verrattuna siihen väkimäärään, joka Ubilla vääntää uusia pelejä, joten vastakkainasettelu on turhaa. Siege elää ihan omassa kuplassaan ja syyt siihen miksi emme ole nähneet esim. uutta Splinter Celliä vuosikausiin, on ihan muualla. SC on aina ollut vähän niche-sarja, jonka parhaiten myynyt osa on se ensimmäinen. Ubi yritti vielä loppuaikoina buustata sen takaisin massasuosioon tekemällä peleistä toiminnallisempia... mikä taas suututti vanhat fanit ja pelien myynnit taisi pikemminkin taantua kuin nousta.

Splinter Cellin ainut mahdollisuus taitaa olla tehdä Hitmanit, eli sarja kaupattaisiin jollekin itsenäiselle lafkalle, jolle kelpaa pienemmätkin myynnit ja asema eräänlaisen niche-yleisön tarpeiden täyttäjänä. Ubin siipien suojassa jatko-osa tulee vielä varmasti aikanaan, mutta sitä tuskin Splinter Celliksi enää tunnistaa, jos se ei lukisi pelin kannessa.

Käyttäjän Kille kuva
Kille
Lainaus Haerski

@Kille

Eihän Rainbow Six Siege saa erityishuomiota siksi, että sillä olisi Ubisoftin silmissä mikään erityisasema, vaan siksi, että pelaajat ovat valmiita tukemaan sitä vielä vuosienkin perästä myös rahallisesti. Ei tätä ilmaiseksi ja hyvää hyvyyttään tehdä.

Eipä Siegeä ylläpitävä tiimi muutenkaan ole varmaan mitään verrattuna siihen väkimäärään, joka Ubilla vääntää uusia pelejä, joten vastakkainasettelu on turhaa. Siege elää ihan omassa kuplassaan ja syyt siihen miksi emme ole nähneet esim. uutta Splinter Celliä vuosikausiin, on ihan muualla. SC on aina ollut vähän niche-sarja, jonka parhaiten myynyt osa on se ensimmäinen. Ubi yritti vielä loppuaikoina buustata sen takaisin massasuosioon tekemällä peleistä toiminnallisempia... mikä taas suututti vanhat fanit ja pelien myynnit taisi pikemminkin taantua kuin nousta.

Splinter Cellin ainut mahdollisuus taitaa olla tehdä Hitmanit, eli sarja kaupattaisiin jollekin itsenäiselle lafkalle, jolle kelpaa pienemmätkin myynnit ja asema eräänlaisen niche-yleisön tarpeiden täyttäjänä. Ubin siipien suojassa jatko-osa tulee vielä varmasti aikanaan, mutta sitä tuskin Splinter Celliksi enää tunnistaa, jos se ei lukisi pelin kannessa.

Höpö höpö Splin osalta. Siegen kanssa olen samaa mieltä ja samaa odotan myös GR:lle, sillä yleisöä riittää taatusti.

Splinestä: en ole itse kokenut sarjan olevan koskaan niche. Sitä pelattiin monen kaverin kanssa moninpelinä Pandorasta asti ja varsinkin Blacklistiä väännettiin useita kymmeniä tunteja cooppina ja moninpelinä. Aina riitti peliseuraa ja vastustajia, eikä nyt puhuta mistään niche-porukasta, joka koostuu max 100 henkilöstä. Väitäh, että peli myisi taatusti.

Enemmän luulen, että Ubilla on paine uudistaa peliä uuteen suuntaan. Kaksi edellistä olivat lähes identtisiä, paitsi Blacklistissa oli myös moninpeli, eikä enää Michael Ironsidea.

Käyttäjän Haerski kuva
Haerski

@Kille

Myönnetään, että ensimmäinen Splinter Cell oli selkeä myynnillinen hitti ja möi useita miljoonia kappaleita, mutta Pandora Tomorrown ja Chaos Theoryn myötä myynnit tippui jonnekin 2 miljoonaan ja jäi pyörimään sinne. Uudemmat osat eivät ole tästä pystyneet oikein parantamaan, mikä varmasti alkaa nykyisellä Ubisoftilla vähän turhauttaa, kun sittemmin vyön alle on saatu sellaisia kymmeniä miljoonia myyneitä sarjoja, kuin Assassin's Creed ja Far Cry.

Splinter Cell on kuitenkin AAA-pelisarja, jolta ihmiset myös odottavat laatua. Vaadittavaan effortiin suhteutettuna ei välttämättä kannata. SC tulee todennäköisesti takaisin aikanaan Ghost Recon Wildlandsin tyyliin uudelleenbrändättynä toiminnallisempana ja suoraviivaistetumpana versiona aikaisemmasta.