Kuluvalla viikolla todistettiin kiivaan virtuaalitodellisuusoikeudenkäynnin ainakin jonkinlaista päätöstä ja pohdittiin Deus Exin mahdollista hyllytystä. Siinä sivussa FlatOut-sarja palasi julkisuuteen ensimmäistä kertaa toviin ja paljastuipa Switchin verkkopalvelujenkin hinnoittelu – ainakin periaatteessa.
Näistä ja monista muista aiheista voi lueskella lisää oheisesta viikon suurimpia uutisia koostavasta listauksestamme.
Suomalaistaustainen FlatOut palaa pian – tältä uusi ajopeli näyttää
Suomalaisen Bugbear Entertainmentin jo reilut kymmenen vuotta sitten luoma FlatOut-sarja on palaamassa markkinoille maaliskuussa. Sarjan uusin osa on Flatout 4: Total Insanity ja sitä on kehitetty PlayStation 4:lle ja Xbox Onelle.
– Hyvältähän tuo näyttää. Itse asiassa tuo voisi olla pelkkä remake, kun on niin samanlainen. Se kuitenkin lienee vain hyvä asia että perusjutut on sitä mitä porukka odottaakin. Harkitsen kyllä vakavasti tätä vaikka autopelit ei meikäläisen juttu olekaan. Autoiluista ainoastaan Horizonit on päässeet pelihyllyä koristamaan. Flatoutilla kuitenkin hyvät mahdollisuudet hypätä sinne myös, se kun on nimenomaan viihdyttävää kaahailua eikä mitään millintarkkaa nypläystä. -zappah
– Veikkaan, että tästä tulee seuraava Moto Racer 4: keskinkertainen, pienen budjetin arcaderämistely, joka ratsastaa pelisarjan maineella ja jossa ajotaidolla ei ole mitään merkitystä. Toisaalta zappah on siinä oikeassa, että Flatoutin vahvuutena on se kaahailu eikä ajomallinnuksen säätö ja valikkohelvetissä nyhjääminen. Annan tällekin enemmän arvoa kuin Bugbearin Wreckfestille, joka ei valmistu koskaan. -Poliisitapaus
Uuden PS4-päivityksen beta-testaus alkaa – tätä kaikkea on luvassa
PlayStation 4:n seuraava suuremman luokan järjestelmäpäivitys saapui beta-testiin perjantaina. Sen myötä päivityksen sisältökin alkoi selvitä Sonyn julkistettua ensin esimerkiksi tuen ulkoisille kovalevyille, minkä jälkeen pelaajat bongasivat sen sisuksista myös uuden Boost-tilan PlayStation 4 Prolle.
– On kyllä jo korkea aikakin tulla kovalevy tuki. No eipä se kyllä enää itseä kiinnosta kun kyseinen konsoli lähinnä pölyä on keräämässä, mutta toivottu ominaisuus varmasti monille muille, jotka tykkää tämän parissa pelinsä pelata. -gurgi
– Tätä ei sony ole vielä kertonut mutta nähtävästi tässä päivityksessä tulee ps4 pro:n ”boost mode” kaikkiin peleihin tehoja antamaan. Ainakin ne jotka ovat päivitystä jo testanneet ovat tälläisen löytäneet -Oskari99
For Honor jatkaa Rainbow Six Siegen lisäsisältölinjalla
Ubisoftin verkkotoimintapeli For Honorin kausikorttimallista on paljastettu tarkempia yksityiskohtia.
For Honor saa julkaisunsa jälkeen lisäsisältönä kuusi uutta hahmoa, joiden lisäksi peli laajenee uusilla kartoilla ja pelimuodoilla. For Honor noudattelee Rainbow Six Siegestä tuttua kaavaa lisäsisällön osalta, sillä kaikki kartat, pelimuodot ja varusteet ovat saatavilla ilmaisina päivityksinä ja hahmotkin voi avata käyttöönsä pelin sisäisellä valuutalla.
– Passi voi periaattessa olla täysin turha, jos sitä peliä tulee pelattua ahkerasti. Toki jos pelaa ahkerasti ja ostaa season passin, niin silloin kaiken sen in-game currencyn voi käyttää johonkin muuhun kuin niihin hahmoihin. Se on sitten jokaisen oma asia kokeeko tälläiselle tarvetta. Mutta mielestäni tälläiset ”vaihtoehtoiset” DLC:t ovat hyvä suunta. Eivät riko communityä eikä ole pakottavaa tarvetta ostaa, kun ei periaatteesta jää mistään paitsi. Win win. -janneus
Oculus tuomittiin salassapitosopimuksen rikkomisesta – maksettava 500 miljoonaa ZeniMaxille
Virtuaalitodellisuuslaseja valmistava Oculus on tuomittu maksamaan yhteensä puoli miljardia dollaria mediayhtiö ZeniMaxille. Tuomio tuli Suomen aikaan keskiviikkoyönä teksasilaisvalamiehistön katsottua erityisesti, että Oculus-perustajajäsen Palmer Luckey oli rikkonut allekirjoittamaansa salassapitosopimusta Oculus Rift -laseja luodessaan.
– Zuckerberg nyt heittää tuon 500 miltsiä taskurahoistaan, mutta tuskinpa tämä oikeustaistelu vielä tässä oli. Molemmat osapuolet vaikuttavat yhtä lailla tyytymättömiltä tuomioon: ZeniMax haluaa lisäksi korvaukset koodivarkaudesta, sekä lasit väliaikaiseen myyntikieltoon ja Oculus on edelleen mielestään täysin syytön. -Haerski
– Ja kohta Riftit maksaa peruskuluttajalle 1000$ 😀 –Thuresen
Nintendo Switchin verkkopalvelujen hinnasta vihdoin vihiä, jäämässä kilpailijoita edullisemmaksi
Nintendo-johtaja Tatsumi Kimishima on antanut vihdoin viitteitä siitä, paljonko Nintendo on ajan myötä veloittamassa sen uuden Switch-konsolin verkkopalveluista. Haastattelussaan talouslehti Nikkein kanssa Kimishima on tuonut esille, että vuodessa Switchin nettipalvelujen käyttö tulisi kustantamaan yhdeltä pelaajalta noin 2 000 – 3 000 jeniä.
– Mielummin maksan yhden täyden pelin hinnan vuodessa siitä että voin liisata kolme uudehkoa peliä kuukaudessa kumulatiivisesti kuin pari kymppiä jonkun vanhan pelin vuokrasta ja puhelimella toimivasta moninpelistä. -Joku Sankari
Kauhumoninpeli Dead by Daylight sivaltaa tiensä pc:ltä konsoleille
Moninpelattava kauhupeli Dead by Daylight on saapumassa konsoleille. Vielä kuluvan vuoden aikana se on tarkoitus julkaista PlayStation 4:lle ja Xbox Onelle, joilla peliä on tarkoitus myydä ladattavassa kuosissa.
– Peli joka kiinnostaa kovasti, mutta jälleen kerran ainoastaan ladattavana. Fyysistä kehiin, niin ostan. -hell_patrol
Huhu: Deus Ex -sarja saa väistyä Tomb Raiderin ja Marvelin tieltä
Uutta Deus Ex -sarjan pääosaa ei kannata odotella välttämättä hyvään toviin, pelisivusto Eurogamer on raportoinut.
Sarjasta viime vuosina vastuussa olleen Eidos Montrealin huhuillaan olevan tällä hetkellä kiireisimmillään uuden Tomb Raider -sarjan osan kanssa, josta saatiin vihjeitä aiemmin viime vuonna. Paljon studion aikaa vievät myös emoyhtiö Square Enixin uudet Marvel-projektit. Studio avittaa Crystal Dynamicsia parhaillaan esimerkiksi hiljattain paljastuneen The Avengers -pelin työstössä, minkä lisäksi se on valmistelemassa Eurogamerin mukaan myös omaa Guardians of the Galaxy -aiheista seikkailuaan.
– Human Revolution oli mielestäni yllättävän hyvä, valitettavasti Mankind Divided otti monilta osin takapakkia, ja tuntui hieman samanlaiselta pettymykseltä kuin Invisible War ykköseen verrattuna. Siis hyviä pelejä mielestäni molemmat, mutta moni asia meni vähän pieleen. -Provenmental
– Olen positiivisen varma että se kolmas osa kyllä tulee lopulta, veikkaan että Mankind Devided myy itsensä jälkeenpäin aivan kuten se vuoden 2013 Tomb Raider. SquareEnix sentään laittoi lahjakkaat kehittäjät tekemään näitä lisenssipelejä, ties vaikka saisivat seuraavaksi Marvelin oman Arkham-sarjan aikaiseksi. -Brutal1ty
Resident Evil 7 on käynyt kaupaksi – myös virtuaalitodellisuuskauhu maistuu pelaajille
Capcomin tuore selviytymiskauhupeli Resident Evil 7 on osoittautunut varsin suosituksi julkaisuviikkonsa lukemien perusteella. Resident Evil 7 on kerännyt kunnoitettavan määrän myös virtuaalitodellisuuspelaajia. Noin 9,5 prosenttia kaikista pelaajista on uppoutunut kauhupeliin PlayStation VR -virtuaalitodellisuusvisiiri silmillään.
– Eilen tuli korkattua tämä VR:nä ja voi jumalauta mä sanon, että tämä on jotain aivan uutta ja ennenkokematonta 😀 Ei sitä voi oikein edes kuvailla – pitää kokea itse. Sanon vaan, että en muista minkään videopelin aiheuttaneen samankaltaisia tunnetiloja, mitä RE7 VR:nä – samalla aivan hemmetin ahdistava, ja hauska! Tässä on nyt vahva GotY ehdokas! -Megaman
– Mielestäni tämä peli on malliesimerkki ennemminkin siitä, miten VR-pelin liikkumista ei tule toteuttaa. Omistan pelin PS4:lle (Pro-versio) ja kokeilin sitä hetken VR-laseilla, mutta pakko oli lopettaa kun laatta meinasi lentää. VR-laseihin tottumattomien ei ainakaan kannata tällä pelillä aloitella. -ajajehu
Tekken- ja Pac-Man -kehittäjä Namcon perustaja on kuollut
Japanilaisen pelialan suurvaikuttaja Masaya Nakamura on kuollut. Peliyhtiö Bandai Namco on vahvistanut, että Nakamura menehtyi 22. tammikuuta oltuaan 91 vuoden ikäinen.
Nakamura tunnetaan parhaiten juurikin Namcon perustajana. Yhtiön juuret yltävät aina vuoteen 1955 asti, jolloin Nakamura laittoi pystyyn huvipuistolaitteita ensialkuun tehneen Nakamura Seisakushon.