Virtuaalitodellisuus ei ole Naughty Dogin heiniä

Virtuaalitodellisuus ei ilmeisesti ole Naughty Dogia varten.

29.11.2015 12:40

Uncharted– ja The Last of Us -kehittäjä Naughty Dog ei kiirehdi virtuaalitodellisuuden kyytiin.

Finder.com-sivustolle antamassaan tuoreessa haastattelussa Naughty Dogin yhteisöstrategi Arne Meyer paljastaa, ettei virtuaalitodellisuus ole kovinkaan korkealla studion prioriteettilistalla. Miehen mukaan Naughty Dogin tavaramerkiksi muodostunut kolmannen persoonan kerronta vahvoine hahmoineen ei juuri toimi virtuaalitodellisuudessa, eikä studiolla ole kiinnostusta muuttaa omaa toimivaa kaavaansa uuden teknologian takia.

– Hahmon yksilöllistä luonnetta ja tunteita on vaikeaa ilmaista ensimmäisen persoonan näkökulmasta, koska silloin pelaaja yrittää usein peilata itseään hahmon kautta, ja se taas sotii meidän narratiivisia päämääriämme vastaan, Meyer pohtii artikkelissa.

Päätökseen ei ole tultu pelkästään järkeilemällä, vaan Naughty Dogilla on ollut työn alla omatkin virtuaalitodellisuusprojektinsa. Meyerin mukaan studiolla kehiteltiin virallisesti peliä Project Morpheuksena ennen tunnetulle PlayStation VR -kokoonpanolle, ja moni Naughty Dogin palkkalistoille päässyt kehittäjä tutkii virtuaalitodellisuutta edelleen omalla ajallaan.

– Meitä kyllä kiinnostaa, millaisia ainutlaatuisia tarinoita ja pelillisiä ideoita muut kehittelevät virtuaalitodellisuudessa, ja miten ne vaikuttavat perinteisempään konsolikehitykseen, Meyer vakuuttaa.

Lähde: finder.com

Lisää luettavaa