Vitan markkinoinnissa tähdätään selkeyteen

Sony ottaa oppia PSP:n kanssa tehdyistä virheistä ja keskittää näin muun muassa Vitan mainostamisen siihen tärkeimpään elementtiin - pelaamiseen.

30.11.2011 09:45

Sonyn Euroopan peliosaston toimitusjohtaja Jim Ryan uskoo PSP:n markkinoinnin hämmentäneen kuluttajia. Official PlayStation Magazine -lehdelle antamassaan haastattelussa Ryan toteaa Sonyn mainostaneen PSP:tä enemmänkin multimedialaitteena kuin pelikoneena, mikä ei antanut kuluttajille lopulta tarpeeksi selkeää kuvaa laitteesta.

PlayStation Vitan kanssa lähestymistapa onkin nyt yksinkertaistetumpi. Vaikka Vita tekeekin paljon samoja asioita kuin PSP ja vieläpä paremmin, on laitetta pyritty markkinoimaan nimenomaan juuri pelialustana, jollaiseksi se on alkujaan rakennettukin.

Samassa yhteydessä Ryan kertoo Sonyn myös noteeranneen pelaajien tyytymättömyyden kotikonsolipeleistä tehtäviin käsikonsolikäännöksiin. Ryan lupaakin yhtiön nyt oppineen, että tarjottavien pelikokemusten täytyy olla uniikimpeja ja erotellumpia, jotta peleihin voisi päästä sisälle.

PlayStation Vita julkaistaan Euroopassa 22. helmikuuta.

Lähde: Official PlayStation Magazine UK

Lisää luettavaa