Vuoden peli -palkittu suomalainen mobiilihitti valtaa PlayStationit (päivitetty) / Uutiset / pelaaja.fi

Vuoden peli -palkittu suomalainen mobiilihitti valtaa PlayStationit (päivitetty)

29.01.2015 // Kirjoittanut: Jukka Moilanen
9
Suomalainen mobiilihitti valtaa PlayStationit keväällä

Suomalaisen Frogmind-studion esikoispeli Badland tekee tuloaan PlayStation-konsoleille kevään aikana.

Alun perin mobiililaitteilla ihastuttanut Badland julkaistaan keväällä PS4:lle, PS3:lle ja PS Vitalle uudistettuna Game of the Year -versiona. Tuolloin kaksihenkisen studion kehittämä Badland keräsi paljon ylistystä osakseen, ja se palkittiinkin vuoden 2013 parhaana iPad-pelinä Applen toimesta.

Badland: Game of the Year Edition on isoille ruuduille ja analogiohjaimille sovitettu versio alkuperäisestä pelistä. Pelaajille tarjotaan uudessa julkaisussa aiempaa enemmän liikkumisvapauksia. He voivat mm. hallita liikkumisnopeutta ja lentää myös taaksepäin, minkä vuoksi kaikki pelin kentät jouduttiin sovittamaan uudelle ohjausmenetelmälle.

Badland: Game of the Year Edition sisältää kaikkiaan sata yksinpelikenttää, sata yhteistyötasoa sekä 27 neljän pelaajan moninpelikenttää. Peli tukee myös cross-play- ja cross-buy -toimintoja, eli pelin saa yhdellä maksulla kaikille alustoille ja pelaamista voi myös jatkaa toisella konsolilla samasta tallennuksesta.

Päivitys kello 16:05: PlayStation-versioiden ohella Badlandista on tekeillä myös Xbox One-, Wii U-, Windows-, OS X- ja Linux-versiot.

Lähde: PS Blog

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän peelopuu kuva
peelopuu

Suomalainen vai suomessa sijaitseva studio? Onko studiossa pelkästään suomalaisia kehittäjiä?

Käyttäjän Jukka Moilanen kuva
Jukka Moilanen
Lainaus käyttäjältä peelopuu

Suomalainen vai suomessa sijaitseva studio? Onko studiossa pelkästään suomalaisia kehittäjiä?

http://frogmindgames.com/studio/

Käyttäjän peelopuu kuva
peelopuu

@Jukka Moilanen Toinen kysymys, tiesitkö studion olevan kokonaan suomalainen ennen vai jälkeen ensimmäistä kysymystäni?

Käyttäjän Jukka Moilanen kuva
Jukka Moilanen

Haastattelin Frogmindin perustajia joskus Badlandin julkaisun aikoihin, joten tiesin studion olevan Suomessa perustettu, Suomessa toimiva ja kahden suomalaisen kehittäjän perustama. Kaikkien studion työntekijöiden kansallisuudesta en tiedä vieläkään, mutta epäilemättä studio voidaan suomalaiseksi jo noiden perusteella lukea.

Käyttäjän peelopuu kuva
peelopuu

Niin kait sitten.

Käyttäjän zappah kuva
zappah

Mitä täällä kommenteissa oikein ajetaan takaa?

Lainaus käyttäjältä peelopuu

@Jukka Moilanen Toinen kysymys, tiesitkö studion olevan kokonaan suomalainen ennen vai jälkeen ensimmäistä kysymystäni?

Miksi kyselet tällaista? Olitko se sama tyyppi joka aiemmin "itki" kun otsikossa oli mainittu pelin tekijään liittyvä maa? En ymmärrä mikä ongelma tuo sinulle on. Itsestäni on ihan mielenkiintoista tietää mistä näitä tulee ja miksei saisi olla erityisen tietoinen siitä, millaista kamaa tulee omasta asuinmaastansa?

Käyttäjän xtpro kuva
xtpro
Lainaus käyttäjältä peelopuu

Suomalainen vai suomessa sijaitseva studio? Onko studiossa pelkästään suomalaisia kehittäjiä?

Jos studio sijaitsee Suomessa ja sen on perustanut suomalainen, niin kyllä minä lasken tasan suomalaiseksi vaikka se työllistäisikin 10 ulkomaalaista muuta pelin kehittäjää

Käyttäjän peelopuu kuva
peelopuu

@zappah Itkeminen on väärä kuvaus kommentoimisestani. Kyseessä on enempi asiakaspalaute jos sopii. Suomalaisuuden jatkuva korostaminen saa minut suomalaisena tuntemaan itseni joksikin vammaiskodin asukkaaksi, jota pitää jatkuvasti kehua joka asiasta, jottei minulle vain tulisi paha mieli. Ja tämä ei välttämättä johdu pelkästään pelaajan asenteesta vaan koko suomen asenteesta, miten ollaan niin pieni maa ja "Suomi maailman kartalle!" -asenteesta.

Mielestäni pelaajan uutisoinnissa tuodaan ihan liikaa eri kansallisuuksia esiin varsinkin otsikoinnissa, mikä antaa heti poliittisen latauksen itse uutiseen, vaikka kyseessä _on_vain_videopelit_. Tässä kaksi esimerkkiä: "Puolalaisen Cd project red:in odotettu roolipeli myöhästyy." "Witcher 3 myöhästyy." Kumpi otsikko oli sinusta aiheellisempi otsikko huomioon ottaen kohdeyleisön?

Käyttäjän xtpro kuva
xtpro
Lainaus käyttäjältä peelopuu

Mielestäni pelaajan uutisoinnissa tuodaan ihan liikaa eri kansallisuuksia esiin varsinkin otsikoinnissa, mikä antaa heti poliittisen latauksen itse uutiseen, vaikka kyseessä _on_vain_videopelit_. Tässä kaksi esimerkkiä: "Puolalaisen Cd project red:in odotettu roolipeli myöhästyy." "Witcher 3 myöhästyy." Kumpi otsikko oli sinusta aiheellisempi otsikko huomioon ottaen kohdeyleisön?

Minä en ainakaan tietäisi lukuisten pelistudioiden kotimaata ilman pelaajalehden uutisointia. Mielestäni on hienoa nähdä kuinka peliala verrattuna elokuvateollisuuteen on niin älyttömän paljon monikansallisempi, kun puhutaan suositummista ja suuren budjetin tuotteista.

Nostoja