Microsoft palkkasi virtuaaliset Youtubettajat Shishiro Botan ja Himemori Lunan mainostamaan Xbox Game Passia Japanissa.

Itäisessä maailmassa törmätään yhä useammin koodinpätkistä koostuviin somevaikuttajiin ja myyntitykkeihin. Myös Microsoft on lähtenyt kokeilemaan keinotekoisten hahmojen voimaa esitelläkseen Xbox Game Pass -palveluaan kiehtovammalla kaavalla japanilaiselle yleisölle. 

Xboxin valjastamilla virtuaalitubettajilla Shishiro Botanilla ja Himemori Lunalla on yhteensä yli miljoona tilaajaa. Päivittäin julkaistavat videot houkuttelevat satojatuhansia katsojia. Vähäruokaiset somevaikuttajat esittelevät Xbox Game Passia käyden läpi sen valikoimaa ja kertomalla palvelun eduista. Botanin ja Lunan pelattavana ovat olleet muun muassa Gears 5, Control, Microsoft Flight Simulator sekä Forza Horizon 4.

Molempien Microsoftin tilaamien suoratoistojen tallenteet ovat katsottavissa alta. 

Lähde: Twinfinite

Lisää luettavaa