Wargamingin valtavan suosittu World of Tanks -sotapeli ei ole studion mukaan saamassa jatkoa nyt, eikä välttämättä koskaan.
PAX Australiassa puhumassa ollut studion Alex de Giorgio vastasi ytimekkäästi ei kysymykseen World of Tanks 2:n mahdollisuudesta, mutta jatkoi kommenttiaan yhdistämällä pelin nykyiseen pelit palveluina -pelifilosofiaan:
– [World of Tanksin] tavaramerkki on ollut sen jatkuva kehitys, de Giorgio selittää ja jatkaa, ettei jatko-osa tunnu heille järkevältä.
Studion näkökulma on likellä myös viime vuosina suosituksi nousseiden Rocket Leaguen ja PlayerUnknown’s Battlegroundsin kehittäjien, Psyonixin sekä Brendan Greenen, ajatusmaailmaa, jossa jatko-osien sijaan pelistä tehdään pitkäikäisiä tarjoamalla niihin säännöllisesti päivityksiä, sisältöä ja parannuksia mahdollisuudella mikromaksuihin.
Vuonna 2010 julkaistu ilmaispelattava World of Tanks tuottaa elannon tekijöilleen pelinsisäisillä mikromaksuilla, joilla käyttäjät voivat nopeuttaa omaa kehitystään ja ostaa pelaamalla avattavaa kalustoa itselleen välittömästi.
Pelin pc-versiolla yksistään on jo yli 130 miljoonaa pelaajaa, minkä lisäksi World of Tanks on julkaistu myös PlayStation 4:lle ja Xbox Onelle.
Lähde: GameSpot