World of Warcraft Classic -fanien ei kannata pidättää hengitystään – julkaisu ei tapahdu vielä hetkeen

Blizzardin viikonloppuna julkistamaa World of Warcraft Classicia ei kannata odottaa vielä ihan hetkeen – mahdollisesti edes vuosiin.

6.11.2017 11:50

Blizzard julkisti viikonloppuna pidetyssä BlizzCon-tapahtumassa alkuperäisen World of Warcraft -kokemuksen paluun, World of Warcraft Classicin, jota ei kannata odottaa kuitenkaan vielä hetkeen.

Julkistuksen tehnyt J. Allen Brack on sittemmin paljastanut, että kyseinen projekti on vasta hyvin varhaisessa vaiheessa ja ettei sillä ole vielä mitään tarkempaa julkaisuikkunaa tai oikeastaan tarkempaa suunnitelmaa.

– Osasyy sille, miksi emme voi vielä keskustella tästä, on… ettemme oikeastaan tiedä asiasta vielä. Tämän päivän tärkein julkistus oli: me teemme tämän [World of Warcraft Classicin]. Olemme kuunnelleet yhteisöä, sisäisiä tiimejämme ja palautetta vuosien varrelta. Mutta tarkemman sisällön suhteen meillä ei ole vielä vastauksia, Brack paljastaa.

Vanilla-version kehitykseen ei haluta käyttää kuitenkaan samaan aikaan julkistetun Battle for Azeroth -laajennuksen väkeä, vaan projektille palkataan parhaillaan uutta henkilöstöä, jonka on määrä saada vanha infrastruktuuri toimimaan nykylaitteilla ja uusilla servereillä. Kyseessä on iso projekti, jonka odotetaan kestävän pitkään.

– Tämä on massiivinen hanke. Todella, todella merkittävä hanke. En odottaisi sen ilmestymistä ihan hetkeen. Emme itse asiassa tiedä, milloin aiomme julkaista sen. Tiedän tämän olevan geneerinen vastaus, jonka annamme kaikista Blizzardin peleistä, mutta tämän kohdalla emme oikeasti tiedä, miten kauan tässä menee, Brack jatkaa.

Brack myös paljasti, ettei studiolla ole vielä tiedossa sitä, mitä World of Warcraft Classic mahdollisesti maksaisi pelaajille.

World of Warcraft Classicin on tarkoitus tuoda vuonna 2004 julkaistun massiivimoninpelin ensimmäisten vuosien pelikokemus takaisin pelattavaksi, joskin jossain määrin nykykoneille ja -standardeille optimoituna. Tekijöiden tarkoituksena on myös keskustella yhteisön kanssa, mitä he haluaisivat nähdä ja muuttaa alkuperäisteoksesta.

Lähde: Eurogamer

Lisää luettavaa