WWE-painipelien koti varmistui taas seuraaviksi vuosiksi / Uutiset / pelaaja.fi

WWE-painipelien koti varmistui taas seuraaviksi vuosiksi

29.01.2016 // Kirjoittanut: Panu Saarenoja
6

Showpainiorganisaatio WWE ja pelijulkaisija 2K Games ovat solmineet uuden "monivuotisen" sopimuksen WWE-painipelien tuottamisesta.

Tähän mennessä 2K:n julkaisemana ulos on saapunut kolme WWE-lisenssiä kantanutta suurempaa konsolipeliä, joiden kehittämisestä on vastannut japanilaispelitalo Yuke's yhteistyössä NBA 2K -sarjasta tutun Visual Conceptsin kanssa. Uuden sopimuksen myötä kaksikon on määrä jatkaa WWE 2K -pelien parissa vielä tulevaisuudessakin, mikä tarkoittaa, että Yuke's on kehittänyt WWE-pelejä pian peräti kahden vuosikymmenen ajan.

Myös 2K:n mobiilikorttipeli WWE Supercard on jatkamassa eloaan sopimuksen myötä. Alunperin peli lanseerattiin vuoden 2014 kesällä.

Ennen 2K Gamesin ja WWE:n välistä yhteistyötä WWE-painipelejä toi markkinoille yhdessä Yuke'sin kanssa pääasiallisesti julkaisija THQ. 2K otti roolin haltuunsa, kun THQ ajautui konkurssiin kolme vuotta sitten.

Lähde: Take-Two

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän Galactus kuva
Galactus

Eli WWE-pelit eivät tule kehittymään. Saisivat oikeasti jo hankkiutua Yukesista eroon.

Käyttäjän tiger80 kuva
tiger80

Onko noissa vielä sama grafiikkamoottori käytössä kuin PS2-aikana?

Käyttäjän Ravenwood kuva
Ravenwood
Lainaus käyttäjältä Galactus

Eli WWE-pelit eivät tule kehittymään. Saisivat oikeasti jo hankkiutua Yukesista eroon.

Tämä. Tää sarja on kyllä polkenut paikallaan jo niin monta vuotta etten jaksa enää edes uskoa että ikinä tapahtuisi mitään isompia muutoksia. Kun ei ole mitään kilpailevaa pelisarjaa niin kai se on helppoa vääntää sama torttu pihalle joka vuosi.

Käyttäjän Speedy kuva
Speedy

Mutta toisaalta miten tommonen painipeli pitäis tehdä? Ei se oo ihan niin simppeliä ku Tekkenin tai Mortal kombatin teko. Pitää niin paljon ottaa huomioon. En ainakaan halua että siitä tulee liian arcademaista vaan että se tietty hitaus mikä tuo realismia niin pysyis. Ja sit tietty kun monta painijaa samaan aikaan niin sekin hankaloittaa. Uraa nyt tietty vois monipuolistaa aina ja niitä bugeja korjata ja viilailla grafiikkaa mut mihkä suuntaan tota ois sit hyvä pelillisesti viedä?

Käyttäjän 1nsane kuva
1nsane
Lainaus käyttäjältä Speedy

Mutta toisaalta miten tommonen painipeli pitäis tehdä? Ei se oo ihan niin simppeliä ku Tekkenin tai Mortal kombatin teko. Pitää niin paljon ottaa huomioon. En ainakaan halua että siitä tulee liian arcademaista vaan että se tietty hitaus mikä tuo realismia niin pysyis. Ja sit tietty kun monta painijaa samaan aikaan niin sekin hankaloittaa. Uraa nyt tietty vois monipuolistaa aina ja niitä bugeja korjata ja viilailla grafiikkaa mut mihkä suuntaan tota ois sit hyvä pelillisesti viedä?

Tietynlainen tönkköisyys ja kulmikkuus pitäisi ainakin hioa pois. Nykyinen tempo on kyllä ok, mutta kun monien liikkeiden mocap näyttäisi olevan ps2 ajalta, eivät liikkeet ole enää ihan parhaan näköisiä. Toisaalta ihan kaikki on esipurkitettua ja siksi peli vanhenee aika nopeasti. Kun osa purkituksista on sieltä ensimmäisestä Yukes painista, on iso osa peliä nähty jo ensimmäisen matsin aikana. EA:n lätkässä ja futiksessa jne. käytetty reaktiivisempi fysiikkamoottori antaisi jo paljon lisää fiilistä heittoihin. Eli melkein pitäisi olla joku combo mocappia ja ihan puhdasta fysiikkalaskentaa, jolloin painija voisi vaikka menettää tasapainon suplexia tehdessä. Tai sitten sen suplexin voisi tehdä nurkkapehmusteita vasten, jolloin koko alastulo muuttuu. Samalla päästäisiin yli ikuisesta kirouksesta, eli heitot voisi vihdoin tehdä köysien yli.

Toisaalta jo WWE RAW:ssa olleen ominaisuuden voisi tuoda Yukes painiin, jossa kahden painijan liikesarjan voi keskeyttää kolmannella osapuolella milloin tahansa. Periaatteessa saman voisi myös tuoda ihan reversaliin, jolloin sitä ei voisi tehdä ihan vain yhtä nappulaa painamalla, mutta sille annettaisiin enemmän aikaa. Ja jälleen liike muuntuisi dynaamisesti reversal liikkeeksi. Eli kaipa tiivistetysti painijoista pitäisi saada ihmismäisempiä nykyisten esipurkitettujen polygonikasojen sijaan.

Sitten on näitä Yukesin moottorin vanhuudesta tulevia ongelmia. Nykypäivänä pitäisi jo pystyä luomaan paljon isompi osa hallista pelattavaksi ja dynaamisemmaksi. Nykyään pitäisi myös pystyä piirtämään vähän enemmän painijoita kehään, kuin vain kuusi..

Lisäksi on vielä näitä laiskuuksia, jotka ehkä voisivat muuttua jos olisi uusi lafka tekemässä peliä. Esim. painijoiden naamat eivät ole kauhean hyvin mallinnettuja. Byron Saxton lukee repliikkinsä ihan suoraan paperista yrittämättä edes esittää olevansa tilanteessa mukana. (Eipä sillä, ei se näytä yrittävän edes oikeassa RAW:ssa..) Toisaalta osa Jerry Lawlerin repliikeistä tuntuu olevan HCTP aikaisia.

Käyttäjän Core kuva
Core

Harmi etteivät ole osanneet tehdä kunnon painipeliä sitten GameCuben Wrestlemanioiden. Vaikka ymmärtääkseni siinä sukupolvessa kehittäjät olivat pääasiassa samoja (vaikka eri konsoleilla oli eri pelit), niin silti Cuben wrestlingpelit olivat aivan täysin ylivertaisia muihin.

Ja edelleenkin kyllä nuo Cuben viimeisimmät Wrestlemaniat tuntuu vievät muuten paitsi graafisesti näitä uusia..