Xbox ja Hideo Kojima paljastivat uuden yhteistyöprojektin – luvassa ennennäkemätön pelikonsepti / Uutiset / pelaaja.fi

Xbox ja Hideo Kojima paljastivat uuden yhteistyöprojektin – luvassa ennennäkemätön pelikonsepti

13.06.2022 // Kirjoittanut: Toimitus
9

Hideo Kojima paljasti kehittävänsä uutta peliä Xbox Game Studiosin kanssa.

Eilisillan Xbox & Bethesda Showcasessa paljastetusta projektista ei esitelty vielä juuri lainkaan tarkempia tietoja. Kojiman mukaan kyseessä on peli, jonka hän on aina halunnut tehdä, ja jollaista kukaan ei ole vielä nähnyt tai kokenut. Kehittäjäveteraani vihjaa myös tulevan pelin hyödyntävän Microsoftin pilvipalveluita ennennäkemättömän konseptinsa kehittämiseen.

Kojiman ja Xboxin yhteistyöstä kuultiin huhuja jo vuosi sitten. Tuolloin julkisuuteen tulleiden tietojen mukaan osapuolet olisivat hioneet sopimusta uuden yhteistyössä kehitettävän pelin tiimoilta.

Kojima Productions ei ole julkistanut virallisesti tulevia pelejään, mutta tiettävästi studio työstää tällä hetkellä ainakin kahta peliä. Näyttelijä Norman Reedus vihjasi viime kuussa antamassaan haastattelussa Kojima Productionsin aloittaneen työn Death Strandingin jatko-osan parissa. Viime viikolla julkisuuteen kerrottiin taas Overdose-kauhupeliprojektista, johon liittyviä juttuja Kojima Productions oli pyrkinyt saamaan pois verkosta.

Lähde: Xbox

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän kribmeister kuva
kribmeister

"Kojiman mukaan kyseessä on peli, jonka hän on aina halunnut tehdä, ja jollaista kukaan ei ole vielä nähnyt tai kokenut." Ai että, se on aina mahtava ku tämmöset auteur tekijämiehet päästetään vapaasti kekkuloimaan että millasta massiivista raskasta paskaa sieltä taas tulee. Mun veikkaus on että tulee kamaa jota "me ei vaan ymmärretä" ja 20v tästä eteenpäin sitä muistelee herrasmiehet viinilasit kädessä, sikarit suupielessä ja paasaa että pelaajat vaan eivät olleet valmiita!

Käyttäjän jr11 kuva
jr11
Lainaus kribmeister

"Kojiman mukaan kyseessä on peli, jonka hän on aina halunnut tehdä, ja jollaista kukaan ei ole vielä nähnyt tai kokenut." Ai että, se on aina mahtava ku tämmöset auteur tekijämiehet päästetään vapaasti kekkuloimaan että millasta massiivista raskasta paskaa sieltä taas tulee. Mun veikkaus on että tulee kamaa jota "me ei vaan ymmärretä" ja 20v tästä eteenpäin sitä muistelee herrasmiehet viinilasit kädessä, sikarit suupielessä ja paasaa että pelaajat vaan eivät olleet valmiita!

Nii ja kun annetaan tälläsille vapaat kädet nii todennäköisesti tulee jotai tekotaiteellista shaibaa. Esm death stranding ei mielestäni oikein toimi pelinä.

Käyttäjän Teräskäsine kuva
Teräskäsine

Aina haluan että joku keksii kokeilla jotakin uutta, mitä haittaa siitä muka on? Kuitenkin valtaosa peleistä sitä samaa, joten uusia juttuja otetaan mielellään vastaan.

Käyttäjän Kornholic kuva
Kornholic

"Your scientists were so preoccupied with whether they could, they didn't stop to think if they should."

Ian Malcolmin legendaarinen lausahdus ensimmäisestä Jurassic Parkista pätee erittäin hyvin Kojiman peleihin.

Käyttäjän kribmeister kuva
kribmeister
Lainaus Teräskäsine

Aina haluan että joku keksii kokeilla jotakin uutta, mitä haittaa siitä muka on? Kuitenkin valtaosa peleistä sitä samaa, joten uusia juttuja otetaan mielellään vastaan.

Eihän siitä haittaa olekkaan ja uusien juttujen kokeilemista pitää arvostaa. Paitsi jos kyseessä on Kojima joka elää omien pierujensa kaasukammiossa.

Käyttäjän Bloodborne kuva
Bloodborne

Taiteilijat elää omassa pierukammiossaan 🤷🏻‍♂️ kaveri on päässyt tollaiseen asemaan niin sietääkin elää omassa pierukammiossaan. 😁👍🏼

Käyttäjän jr11 kuva
jr11
Lainaus Teräskäsine

Aina haluan että joku keksii kokeilla jotakin uutta, mitä haittaa siitä muka on? Kuitenkin valtaosa peleistä sitä samaa, joten uusia juttuja otetaan mielellään vastaan.

No se haitta on kai vaa siinä että se aika on oikeasti hyvien pelien kehityksestä pois kun ei toteuteta kaikkia yhden ihmisen hämmentäviä ideoita.

Käyttäjän Plompo kuva
Plompo

Kojimaa on helppo haukkua mutta mielestäni miehen aiheuttamat reaktiot ovat vain merkki siitä, kuinka onnistunut hän on taitelijana ja kehittäjänä. Kaikki projektit ei mene ihan nappiin, enkä itsekään ole täysin innoissani jokaisesta miehen aivoituksesta, mutta niissä on eittämättä sitä jotakin mitä liian monessa pelissä ei ole.

Käyttäjän jr11 kuva
jr11
Lainaus Plompo

Kojimaa on helppo haukkua mutta mielestäni miehen aiheuttamat reaktiot ovat vain merkki siitä, kuinka onnistunut hän on taitelijana ja kehittäjänä. Kaikki projektit ei mene ihan nappiin, enkä itsekään ole täysin innoissani jokaisesta miehen aivoituksesta, mutta niissä on eittämättä sitä jotakin mitä liian monessa pelissä ei ole.

Onnistunut ainakin länsi pelaajien kesken lähinnä Metal Gear sarjan kanssa. Siitä on osittain kiittäminen myös Konamia kun ovat puskeneet miestä tekemään lisää mgs:ää

Nostoja