Xbox-kehittäjät ilmiriidassa keskenään / Uutiset / pelaaja.fi

Xbox-kehittäjät ilmiriidassa keskenään

20.07.2007 // Kirjoittanut: Johnny Marmelaad
53

Too Human -peliä kehittävä Silicon Knights on haastanut Epicin oikeuteen, sillä Epic ei haasteen mukaan ole toimittanut Silicon Knightsille Unreal Engine 3 -pelimoottoria aikataulun mukaisesti.

Silicon Knights väittää, että Epic oli luvannut toimittaa UE3:n kehittäjille puoli vuotta Xbox 360 -kehitystyökalujen julkaisun jälkeen, mutta tämä aikataulu ei pitänyt. Tämä sekoitti Too Humanin kehitysaikataulun ja aiheutti lopulta sen, että pelin demo sai varsin kehnot arviot viime vuoden E3-messuilla.

Epicin motiivina on Silicon Knightsin mukaan se, että viivästyttämällä toimivan pelimoottorin jakelua tilaajilleen Epic sai oman Gears of Warinsa paremmin esille. Kun muilla kehittäjillä ei ollut toimivia työkaluja, Epicin näyttävä räiskintä keräsi kaiken huomion.

Siliconin väitteitä tukee se seikka, että lukuisat Unreal Engine 3:a käyttävät pelit ovat viivästyneet. Näitä ovat esimerkiksi Mass Effect, Stranglehold, Area 51, Bioshock, Brothers in Arms: Hell's Highway ja Fatal Inertia.

Silicon Knights on tosin ollut ongelmissa pelinsä kanssa jo pitkään. Too Human julkistettiin ensimmäisen kerran vuonna 1999, jolloin sen oli määrä ilmestyä ensimmäiselle PlayStationille viisilevyisenä toimintaseikkailuna. Sittemmin alustaksi vaihtui GameCube ja lopulta Xbox 360.

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän Anonymous kuva
Anonymous (ei varmistettu)

Ei tuu saamaan Epiciltä mitään

Käyttäjän Harri_Pelaaja kuva
Harri_Pelaaja

Huikea viikko Microsoftilla...

Ti Peter Moore lähtee EA:lle
Ke Jeff Bell trollaa pelifoorumeilla
To Microsoft Games Studiosin pelinkehittäjät ilmiriidoissa

Mitä seuraavaksi?

Käyttäjän Anonymous kuva
Anonymous (ei varmistettu)

Itse asiassa paha sanoa kumpi voittaa... Mutta jos tuo on totta niin aika kiero temppu Epiciltä.

Käyttäjän Riepu kuva
Riepu

Pelin kehitys tuntuu olevan välillä todella raakaa puuhaa. Oikeusjuttuista saa vähän väliä lueskella.

Käyttäjän Anonymous kuva
Anonymous (ei varmistettu)

Aina deadlinet ohitetaan se nyt vaan on ohjelmistotekniikkaa., mutta jos tuo tosiaan ei siältänyt niitä ominaisuuksia mitä luvattiin niin se menee jo sitten yli.

Kiinnostavaa nähdä saako epic sakkoja.

Käyttäjän Alexium94 kuva
Alexium94

Harri_Pelaaja varastit aiheeni.

Käyttäjän Anonymous kuva
Anonymous (ei varmistettu)

Käyttävätkö Suomi-X360-pelit (Alan Wake, Flatout, Recoil Gamesin peli) Unreal Engineä? Olisi hauska kuulla heiltä kommentteja...

Käyttäjän Anonymous kuva
Anonymous (ei varmistettu)

Microsoft Games Studios mitään kehitä.. vaan julkasee!

Käyttäjän Harri_Pelaaja kuva
Harri_Pelaaja

"Microsoft Games Studios mitään kehitä.. vaan julkasee!"

Molemmat studiot ovat kehittäneet MGS:lle pelejä, jotka MGS on julkaissut (ja tulee julkaisemaan, ehkä joskus, Too Humanin tapauksessa).

Käyttäjän Anonymous kuva
Anonymous (ei varmistettu)

En tiennytkään, että noissa kaikissa peleissä käytetään Unreal Engineä.

Nostoja