Xbox-pomo kommentoi Quantum Breakin pc-vaikeuksia: ”Tahtoisimme tehdä parempaa työtä”

Microsoft tiedostaa, miten turhauttavan yleisiä puutteelliset pc-julkaisut tätä nykyä ovat.

12.4.2016 08:09

Microsoftilla näytetään tiedostavan, kuinka turhauttavan yleisiä tavalla tai toisella puutteelliset pc-julkaisut nykypäivänä ovat.

Kissan nosti menneellä viikolla jälleen pöydälle kotimainen Quantum Break, jonka Xbox One -versio on kerännyt kiitosta niin kriitikoilta kuin faneiltakin. Pelin myöhäisessä vaiheessa julkistettu Windows 10 -käännös ei kuitenkaan ole pärjännyt odotusten mukaisesti teknisellä saralla, ja tekeleen kerrottiinkin kärsivän julkaisuviikollaan sen pahimmillaan pelikelvottomiksi tekevistä suorituskykyongelmista.

Pc-julkaisun laatua on odotetusti ruodittu reilusti sosiaalisessa mediassa, ja keskusteluun on nyt osallistunut myös Xboxin virallinen äänitorvi Phil Spencer. Spencer ei käynyt Quantum Break -skandaalia Twitterissä kommentoidessaan kiertelemään tai kaartelemaan, vaan myönsi Microsoftin julkaisemissa pc-käännöksissä olevan reilusti parantamisen varaa yleisemmälläkin tasolla.

– Tahdomme tehdä parempaa työtä pc-julkaisujen kanssa, siitä ei ole kysymystäkään. Kuuntelemme palautetta ja yritämme skarpata, Spencer totesi tätä tentanneelle fanille.

Päivityksissään mies kuitenkin muistuttaa, että Microsoftin aiemmatkin pc-julkaisut ovat alkutaipaleen vaikeuksistaan huolimatta saatu kuntoon ajan kanssa. 

– Gears of War: Ultimate Edition parani, Quantum Break tulee myös paranemaan. Killer Instinct oli ihan hyvä. Toivoisimme toki loistavia julkaisuja, mutta emme ole vielä aivan siellä asti, Spencer selitti.

Tiedossa ei ole, koska Quantum Breakin ongelmia aletaan varsinaisesti rukkailemaan päivityksin, mutta Remedy on luvannut korjausten olevan jo työn alla.

Lähde: Phil Spencer (1, 2), DualShockers

Lisää luettavaa