
Yakuza-sarja jatkuu ensi vuonna seitsemännen osan voimin, vahvistaa sarjan julkaisija Sega. Pelejä tehtaileva Ryu ga Gotoku Studio on pitkään kiusoitellut sarjan suuntaavan uusille urille, ja Yakuza 7 onkin odotettuakin isompi irtiotto mätkintäpainotteisista edeltäjistään.
Entuudestaan oli tiedossa, että Yakuza 7:ssa nähdään Kazuma Kiryun sijaan täysin uusi päähahmo Ichiban Kasuga. Tuore julkistus myös paljastaa, että sarjan perinteinen reaaliaikainen mätkintä vaihtuu Final Fantasy- ja Persona -sarjojen kaltaisista japanilaisroolipeleistä vaikutteita ottaneeseen vuoropohjaiseen taisteluun, jossa Kasugan apuna toimii myös muita hahmoja.
Peli sijoittuu vuoteen 2019, eli se käynnistyy noin kaksi vuotta Kazuma Kiryun tarinan päättäneen Yakuza 6: The Song of Lifen jälkeen. Uusi päähahmo Kasuga on Tojo-klaanin Arakawa-sukuun kuuluva yakuza, joka vapautuu vankilasta 18 vuoden tuomion jälkeen. Mies on ottanut murhasyytteen harteilleen sukunsa pomon ja isähahmonsa Awakawan pyynnöstä, mutta huomaa vapauduttaan Japanissa ja sen alamaailmassa tapahtuneen järisyttäviä muutoksia.
Uuden sankarin ja pelityylin ohella myös pelialue on vaihtunut Yokohamaan. Täysin uuden alueen on luvattu olevan kolme kertaa suurempi kuin kaikista aiemmista Yakuza-peleistä tuttu Kamurocho.
Japanissa Yakuza 7 julkaistaan PS4:lle jo tammikuussa 2020, mutta pelin on tarkoitus saapua myös länteen myöhemmin ensi vuonna.
【龍が如く7 記者発表会】
バトルの映像を少しお届け!
周囲の環境や物を使ったおなじみの要素は、リアルタイムの物理演算によって取り入れている。
周囲の環境も汲みながらコマンド選択をしていくことが楽しいバトルに!#龍が如く #龍が如く7 pic.twitter.com/UWAM1TEa6u— GAME Watch (@game_watch) August 29, 2019
Kommentit
Ehdin jo luulla että Yakuza 6 olisi ollut viimeinen. Noh, vissiin vain viimeinen Kiryun peli.
JRPG:t ei ole oikein minun juttuni. Yhtäkään sellaista en ole jaksanut pelata läpi.
Kaikki länsijulkaistut Yakuzat olen pelannut läpi, mutta tämä saattaa olla ensimmäinen, mikä jää pelaamatta.
Ostan nyt joka tapauksessa kokeilun vuoksi.
Suurin huolenaihe tässä on se kuinka paljon tämä uusi pelityyli vaikuttaa pelin tahditukseen. Ennen tulee tyypit haastamaan riitaa, hakkaat ne minuutissa tai alle, jatkat matkaa. Nopeaa ja liioiteltua toimintaa. Minun on vaikea kuvitella miten valikolla päällystetty JRPG-tappelusysteemi tekisi tästä mitenkään parempaa, enemmänkin vie peliä pois siitä "realismista" ja hidastaa peliä.
Aina ennen pystyin kuvittelemaan kuinka menen kabukichon yöhön ja kun ne mustat miehet yrittävät viedä minut baariin missä ne yliveloittavat minua yhdestä oluesta, niin voin nostaa kadun kulmassa olleen moottoripyörän ja heittää päälle. Mutta miten jatkossa voin toimia Yokohaman minato mirain treffipaikoilla kun joku tulee häiritsemään enkä saa JRPG valikkoa päälle?
odotan kyllä innolla tätä peliä! judgment oli mielestäni aikas hyvä vaikka suht helppo ja toi japsi läppä kyl uppoo meikäläisee :D. mitä nyt yakuzoja yleensäkin pelaillu kiwami 1 ja 2 läpi... nyt alesta yakuza 6 pelattavaks ja sitten ku taas masseissa niin remastered collectioni ostoon :) vähä jännässä järjestyksessä pelaan mut samapa tuo mulle on tykkään tosta monipuolisesta taistelu systeemi aikalailla eniten vaikka nopeitahan nuo katutappelut noissa peleissä on... ja kyllähän nuo tarinatki siinä sivussa natsailee.
odotan kyllä innolla tätä peliä! judgment oli mielestäni aikas hyvä vaikka suht helppo ja toi japsi läppä kyl uppoo meikäläisee :D. mitä nyt yakuzoja yleensäkin pelaillu kiwami 1 ja 2 läpi... nyt alesta yakuza 6 pelattavaks ja sitten ku taas masseissa niin remastered collectioni ostoon :) vähä jännässä järjestyksessä pelaan mut samapa tuo mulle on, tykkään tosta "monipuolisesta" taistelu systeemistä aikalailla eniten ku voi mitä erikoisemmilla leluilla tiputtaa ukkoja vaikka nopeitahan nuo katutappelut yleensä noissa on.. ja kyllähän nuo tarinatki siinä sivussa natsailee.
ups tulikin sitten 2 teksiä vaikka piti vaan muokata...