Yhden miehen hitiksi kasvanut Stardew Valley täytti vuoden – tältä peli näytti nelisen vuotta sitten

Stardew Valleyn julkaisusta on ehtinyt kulua jo vuosi. Kehittäjä Eric Barone fiilisteleekin blogissana hieman luomuksensa historialla.

5.3.2017 05:00

Farmaripeli Stardew Valleyn julkaisusta on tullut kuluneeksi tasan vuosi. Yllätyshitin kehittäjä Eric Barone ei ole tietenkään unohtanut asiaa, vaan juhlisti tällä viikolla mennyttä 12 kuukautta pelin kehityshistoriaan paneutuvalla blogikirjoituksella.

Kirjoituksessaan Barone muistuttaa jälleen kerran, että ennen julkaisuaan Stardew Valley ehti olla työn alla nelisen vuotta. Vuonna 2012 monet pelistä tutut elementit olivat kyllä jo olemassa, mutta lopulta projekti päätyi viemään useamman vuoden monenlaisten hienosäätöjen kautta. Barone uusi pelin taidepuolen ja musiikin esimerkiksi useaan otteeseen ja monipuolisti myös sen maailmaa ja asukkeja roimasti sen virallista julkaisua varten.

Stardew Valley oli eräänlainen valtava harjoitusprojekti. Pysyin sen kimpussa niin pitkään, kunnes taitoni kehittyvät tasolle, johon olin tyytyväinen, Barone kirjoittaa.

Barone kertookin oppineensa Stardew Valleyta kehittäessään yhtä jos toista esimerkiksi beta-testauksen tärkeydestä, Steamista, pikselitasteesta sekä tietysti pelien ylläpitämisestä julkaisun jälkeen. Kiitosta peli onkin kerännyt useista ilmaisista sisältöpäivityksistä, joita Barone on tehtaillut kunnioitettavalla tahdilla.

Blogissaan Barone julkaisi myös roimasta ruutukaappauksia Stardew Valleysta neljän vuoden takaa, jolloin peli kulki vielä nimellä Sprout Valley. Vertailukohtana alta löytää pelin konsolijulkaisua juhlistaneen trailerin viime joulukuulta.

Kokonaisuudessaan Baronen blogikirjoituksen voi lukaista läpi tästä.

Lisää luettavaa