Yksinoikeudella Pelaajassa: Harvinaislaatuinen katsaus Final Fantasy -maailmojen syntyyn / Uutiset / pelaaja.fi

Yksinoikeudella Pelaajassa: Harvinaislaatuinen katsaus Final Fantasy -maailmojen syntyyn

7.10.2021 // Kirjoittanut: Johanna Puustinen
0
Yksinoikeudella Pelaajassa: Harvinaislaatuinen katsaus Final Fantasy -maailmojen syntyyn

Pelaaja-lehden lokakuun numero 226 on kaupoissa. Sen kansien välistä löytyy muun muassa yltiöharvinainen ja pitkään työstetty Final Fantasy XIV -suurhaastattelu, jossa kuullaan Square Enixin taiteilijoiden ajatuksia työstään tämän päivän suosituimman massiivimoninpelin parissa.

Jo kahdeksan vuoden kypsään ikään ehtinyt peli päivittyy yhä säännöllisesti, ja tyyliltään se on tietynlainen sarjan varrelta poimittujen visuaalisten vaikutteiden sulatusuuni. Haastattelussamme hahmosuunnittelijat Yusuke Mogi ja Ayumi Namae kertovat, millaista luova työ eri taidesuuntausten, sisällöllisen paineen ja teknisten vaatimusten tienristeyksessä on.

– Pelimoottorin ikää vähemmän taidetta rajoittaa se, että sillä pyöritetään tuhansien pelaajien yhtä aikaa pelaamaa MMO-peliä. Meillä on esimerkiksi tiukat rajoitukset sille, miten paljon niveliä hahmomalleissa voi olla. Niinpä lonkeroidut morbolit tai monipäiset hydrat ovat meille aina hankalia, Mogi kertoo.

Haastattelu sivuaa myös marraskuussa ilmestyvää Endwalker-lisäosaa, jossa päästään vierailemaan muun muassa pelin maailmaa kiertävän kuun pinnalla. Mogi ja Namae välttävät juonipaljastuksia, mutta pohtivat visuaalisesta näkökulmasta muun muassa laajennuksessa nähtäviä uusia kaupunkeja ja kulttuureja. Esimakua näistä saadaan luonnollisesti myös kuvamuodossa.

Final Fantasy XIV -haastattelun voi lukea kokonaisuudessaan Pelaaja-lehden lokakuun numerosta 226. Osta irtonumero alta digitaalisena tai Pelaaja Shopista paperisena – sekä laita tulevat numerot tilaukseen! Löydät lehden myös hyvin varustetuista Lehtipisteistä kautta maan.

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Nostoja