Yli kuuden vuoden odotus on päättymässä: The Witness sai vihdoin julkaisupäivän / Uutiset / pelaaja.fi

Yli kuuden vuoden odotus on päättymässä: The Witness sai vihdoin julkaisupäivän

17.09.2015 // Kirjoittanut: Panu Saarenoja
6

Pulmaloikintahitti Braidin luoneen Jonathan Blow'n ja tämän Thekla-studion työstämä uutuuspeli The Witness on vihdoin ja viimein saanut virallisen julkaisupäivän. Jo reilun kuuden vuoden odotuksen jälkeen peli on saapumassa myyntiin 26. tammikuuta, jolloin sitä päästään pelaamaan niin pc:llä kuin PlayStation 4:lläkin.

Pulmailusta innostuneille The Witnessissa pitäisi piisata löydettävää ja ihmeteltävää roppakapalla. Perfektionesteille Blow lupaa, että pelistä voi mahdollisesta saada irti jopa 80-100 pelituntia, eikä pelin pitäisi olla erityisen ohut kokemus astetta normaaleimmillekaan ihmisille. Alunperin Blow ja kumppanit suunnittelivat kokemuksesta noin 8-12 tunnin mittaista, eli ilmeisesti peukaloita Theklalla ei olla juuri viimeisinä vuosina ainakaan pyöritelty.

Uuden silmäyksen The Witnessiin voi ottaa sen oheisella trailerille. Video antaa esimerkiksi vihiä pelin mekaniikoista ja ympäristörakenteesta.

Lähde: PlayStation Blog

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän JNyknn kuva
JNyknn

Olinkin jo ennättänyt unohtaa. Tuo luvattu 80-100 pelituntia saa miettimään, pysyykö kenenkään mielenkiinto niin pitkään tällaisen, ilmeisesti puzzle-vetoisin pelin ääressä, kun ei ole tasoja mitä grindata tai varusteita mitä kerätä.

Mutta ei siinä mitään, sisältöä saa olla, kunhan pelin tavalliseen läpäisyyn ei mene kymmeniä tunteja aikaa. Puzzleiluun kyllästyy vähemmästäkin.

Käyttäjän zappah kuva
zappah

Kyllähän tämä vahvasti on lähtemässä ostoon jo pelkän graafisen tyylin takia. Tosin vähän pelottaa tuo tekemisen määrä sekä se, että videolta voisi vetää johtopäätöksen, että suurin osa tekemisestä lienee tuota paneelipuzzleilua. Eli isohko maailma, joka on täytetty jopa mobiilipelinäkin toimivilla paneelipuzzleilla. Ei kuulosta kauhean tarpeelliselta yhdistelmältä. No, kokeillaan ennen kuin tuomitaan ja kuten sanoin: graafinen tyyli miellyttää todella paljon.

Käyttäjän SinnGamer kuva
SinnGamer
Lainaus käyttäjältä JNyknn

Olinkin jo ennättänyt unohtaa. Tuo luvattu 80-100 pelituntia saa miettimään, pysyykö kenenkään mielenkiinto niin pitkään tällaisen, ilmeisesti puzzle-vetoisin pelin ääressä, kun ei ole tasoja mitä grindata tai varusteita mitä kerätä.

Mutta ei siinä mitään, sisältöä saa olla, kunhan pelin tavalliseen läpäisyyn ei mene kymmeniä tunteja aikaa. Puzzleiluun kyllästyy vähemmästäkin.

Ei sovi unohtaa, että Tetris on tunnetuin, vanhin ja pelatuin aito puzzle ja pelaajat tahkovat sitä vuosikymmenien jälkeen ja harrastavat sitä kotiaskareissaan.

Käyttäjän Almasy kuva
Almasy

No niin, tätä on mielenkiinnolla odotettu pitkään. Vähän samoja pelkoja pelin kestosta kuin yllä olevissa kommenteissa, mutta eiköhän sieltä hyvä tule.

Käyttäjän xtpro kuva
xtpro

Vihdoin! Aivan mahtavaa, todella pitkästä aikaa peli, jota odotan ja joka tulee varmasti tahkottua läpi heti julkaisusta.

Käyttäjän Oselot kuva
Oselot

Ensimmäisestä persoonasta kuvatut pulmailut iskevät täysillä ja vielä näiltä tekijöiltä. Braid iski todella lujaa ja alkuperäisestä julkistuksesta asti olen tätä herkkua odotellut. Viime vuoden Talos Principle vei Portaleilta paikan genrensä kuninkaana, onkohan tässä potentiaalia vielä parempaan?

Nostoja