Yllätyspotkut Vampire the Masquerade: Bloodlines 2:n tekijätiimissä – tarinallinen ja luova vetäjä poistettiin pelin parista / Uutiset / pelaaja.fi

Yllätyspotkut Vampire the Masquerade: Bloodlines 2:n tekijätiimissä – tarinallinen ja luova vetäjä poistettiin pelin parista

19.08.2020 // Kirjoittanut: Panu Saarenoja
2
Vampire the Masquerade: Bloodlines 2, Bloodlines 2, Bloodlines, Brian Mitsoda, Ka’ai Cluney,

Ensi vuodelle lykkäytyneen Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2:n johtajistoa on laitettu uusiksi. Julkaisija Paradox Interactive ja kehittäjä Hardsuit Labs ovat ilmoittaneet, että alkuperäisenkin Bloodlinesin käsikirjoittajana toiminut tarinankerronnallinen johtaja Brian Mitsoda sekä luova johtaja Ka’ai Cluney eivät ole enää osa kehitystiimiä.

– Me arvostamme Brianin ja Ka’ain panosta, mikä oli tärkeä pelin tarinan ja synkän tunnelman luomisessa. He myös auttoivat varmistamaan, että olemme tekemästä todellista seuraajaa ikoniselle Bloodlinesille, Paradoxin virallisessa luonnossa todetaan.

Paradoxin mukaan päätös oli julkaisijan ja kehittäjän yhteinen. Kaksikon korvaajaksi on pestattu luovana konsoluttina vaikuttava Alexandre Mandryka, joka on vaikuttanut suunnittelupuolella aiemmin esimerkiksi Company of Heroes 2:n, Warhammer 40,000: Space Marinen ja alkuperäisen Asssassin's Creedin parissa. Paradoxilla selostetaan, että muutokset on tehty parhaan mahdollisen Vampire: The Masquerade -pelin luomiseksi.

Lausunnossaan Rock Paper Shotgun -sivustolle Mitsoda on kertonut irtisanomisen tapahtuneen 16. heinäkuuta ja kyseessä oli tälle yllättys. Mies kuvailee, kuinka hän työskenteli pelin parissa lähes viisi vuotta ja loi käytännössä pelin tarinan ja päähahmot omassa olohuoneessaan. Hänen ymmärryksen mukaan pelin lykkäykset eivät myöskään johtuneet sen tarinallisesta puolesta.

– Olen ollut vastuussa tarinankerronnasta alusta alkaen tehden pitkiä päiviä ja joskus viikonloppuja  tarjotakseni Vampire the Masquerade: Bloodlinesin seuraajan, eikä minun koskaan annettu ymmärtää, ettenkö olisi onnistunut siinä. Olen ollut selvästi myös osa pelin markkinointia siitäkin huolimatta, että se on ollut yksi hankalampia asioita elämässäni. Olen erittäin yksityinen ihminen - lehdistö ja yleisö tapaavat laukaista sosiaalisen ahdstukseni, Mitsoda toteaa.

Mitsodan lausunto on luettavissa kokonaan Rock Paper Shotgunin sivuilta lähdelinkistä.

Lähde: Paradox Interactive, Rock Paper Shotgun

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän Augustus kuva
Augustus

Alkaa kyllä nyt huolestuttamaan, kun porukkaa potkitaan pihalle alvariinsa tästä projektista. Eka Bloodlines on yks mun kaikkien aikojen suosikkipeleistä ja odotukset tätä kohtaan on kovat.

Käyttäjän Angel of Death kuva
Angel of Death

Alkaa vähän näyttämään siltä ettei viivästys välttämättä olekaan yksin koronasta kiinni vaan pelin kehityksessä on tullut isompiakin mutkia matkaan.

Nostoja