
Pelaajacastin uudet jaksot löytyvät:
Pelaaja | Supla | Spotify | iTunes | Google Podcasts | YouTube | RSS
Lue myös: Tule mukaan tukemaan Pelaajacastin tekemistä!
Pelaajacastin 304. jaksossa vieraaksi istahtaa koko jakson ajaksi lehden entinen päätoimittaja Johanna Puustinen, joka kertoilee tuoreista kuulumisistaan, pelatuista peleistä ja katsotuista asioistakin. Yleisinä aiheina mm. GTA 6 -vuodot ja Netflixin uusi suomalainen pelistudio.
Lataa podcast suoraan omalle laittelleesi
OSIO I
0:00:35 Alkulöpinät ja moikka Johannalle!
0:02:10 Kaupallinen tiedote ja Pelaajcastin tukijat
0:05:55 Mitä kuuluu, Johanna?
0:12:00 Pelaajan lokakuun 20. juhlavuotisnumero painossa
0:29:25 GTA 6 -vuodot
0:40:35 Suomalaista Netflix-studiota
0:43:00 Pelattua: mm. The Quarry, Immortality, The Case of the Golden Idol, Dragon's Dogma, Saints Row, Return to Monkey Island, Cyberpunk 2077 (myös Edgerunners katsottu), Conan Exiles, Opus Magnum, Last Call BBS
1:38:10 Katsottua: Don't Worry Darling, The Rehearsal, Bodies Bodies Bodies ja ohimennen Star Wars Andor, Lord of the Rings: Rings of Power ja House of the Dragon.
OSIO II
2:00:55 Kaupallinen tiedote
2:02:05 Kysy Pelaajalta
Kommentit
Sanoisin, että kehittäjät on kuitenkin kaikkein eniten vastuussa siitä, ettei yleisö osaa suhtautua keskeneräiseen kuvamateriaaliin järkevästi. Varhaisen pelikuvan epärealistinen koristelu on edelleen alan standardi, vaikka siihen usein upotetaankin joku pieni huomautus, ettei näytetty todennäköisesti vastaa lopullista peliä. Tietohan se on paras lääke tietämättömyyteen ja olisi aika nurinkurista, jos tämä nyt sitten johtaisi vain tiukempaan salailuun pelintekoprosessiin suhteen.
Tuli myös elävästi mieleen, miten vielä muutama vuosi sitten kuuli paljon kaulaparranpärinöitä ns. graafisista downgradeista. Uskottiin ihan oikeasti, että jopa vuosi ennen julkaisua näytetty parin minuutin traileripätkä edusti aidosti pelin sen hetkistä graafista ulkoasua ja kun peli ei sitten julkaisussa näyttänyt samalta, niin ihmeteltiin miksi kehittäjä on "downgreidannut" peliä. Sehän näytti vuosi sitten niin hemmetin hyvältä? Oi viattomuuden aikoja...
Tietysti tästäkin on suurin syyttäminen kehittäjiä itseään, jotka käytti esim. gameplay trailer -nimitystä aika vapaamielisesti. Voi olla, että tämän markkinointitavan myötä nämä vinksahtaneet käsitykset pelintekoprosessin kulusta elää edelleen.