Bungie lykkää Destiny 2 -korjauksia – työntekijöiden hyvinvointi etusijalla / Uutiset / pelaaja.fi

Bungie lykkää Destiny 2 -korjauksia – työntekijöiden hyvinvointi etusijalla

25.06.2019 // Kirjoittanut: Teo Scheepstra
3
Destiny 2 Lord of Wolves

Bungie ilmoitti, ettei se aio korjata Destiny 2:n ylivoimakasta Lord of Wolves -haulikkoa lähiaikoina. Uutta päivitystä sopii odottaa vasta myöhemmin kesällä, kertoo pelin luova johtaja Luke Smith tiedotteessaan. Syyksi on ilmoitettu tasapainon säilyttäminen työntekijöiden työ- ja vapaa-ajan välillä.

Lord of Wolves oli jo entuudestaan tehokas, mutta uusimmassa päivityksessään Bungie teki siitä vahingossa jo liiankin tappavan. Pelaajien on nyt mahdollista käyttää aseen Release the Wolves -erikoisominaisuutta milloin tahansa. Tämän takia se on moninpelissä ylivoimainen niin tavallisia kuin super-hahmojakin vastaan.

– Joskus Destinyssä on outoja poikkeuksia tai aikajaksoja, joiden aikana jokin ase on liian voimakas. Emme halua näiden jaksojen kestävän liian pitkään, mutta ne voivat olla ikimuistoisia hetkiä, Smith kirjoittaa.

– Väittelimme siitä pitäisikö pelaajia estää käyttämästä Lord of Wolvesia kokonaan. Emme kuitenkaan tee sellaista päätöstä kevyin perustein ja tässä tapauksessa sitä rajaa ei mielestämme ylitetty.

Smithin mukaan pelin kehittäjät, jotka työskentelevät jo seuraavan isomman Destiny 2 -päivityksen parissa, joutuisvat tekemään liian pitkiä päiviä, jos Lord of Wolves yritettäisiin korjata nyt. Smith ja Bungien johto eivät halua pyytää sitä tiimiltä, joka juuri teki rutkasti ylitöitä saadakseen uuden Contest-pelitilan edelliseen isoon päivitykseen.

– Emme halua pyytää tiimiä tekemään sellaista kahta kertaa lyhyen ajan sisällä. Yritämme olla näissä asioissa varovaisia, Smith toteaa.

Bungien päätös on hyvä uutinen alalla, jolla työkulttuuri ja -olosuhteet ovat puhuttaneet viime aikoina. Varsinkin Destinyn kaltaiset jatkuvasti päivittyvät pelit voivat vaatia asioiden tekemistä nopealla aikataululla, jolloin työntekijät joutuvat paineen alla tekemään pitkää päivää. Bungiella tämä on kaikesta päätellen otettu huomioon myös johtoportaassa.

Lähteet: Bungie, Eurogamer, Polygon

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän zappah kuva
zappah

Eikö tuollaiset kannattaisi tehdä alunperinkin niin, että jos tulee liian tehokas tai tehoton, niin voisi vain muuttaa yhtä arvoa joko ylemmäs tai alemmas asian korjatakseen? Miten tuo on toteutettu että se on niin vaativa korjata?

Käyttäjän kokkobill kuva
kokkobill
Lainaus zappah

Eikö tuollaiset kannattaisi tehdä alunperinkin niin, että jos tulee liian tehokas tai tehoton, niin voisi vain muuttaa yhtä arvoa joko ylemmäs tai alemmas asian korjatakseen? Miten tuo on toteutettu että se on niin vaativa korjata?

Samaa ihmettelin täällä.

Käyttäjän NPPetteri kuva
NPPetteri
Lainaus zappah

Eikö tuollaiset kannattaisi tehdä alunperinkin niin, että jos tulee liian tehokas tai tehoton, niin voisi vain muuttaa yhtä arvoa joko ylemmäs tai alemmas asian korjatakseen? Miten tuo on toteutettu että se on niin vaativa korjata?

Mitä olen ymmärtänyt, niin bungien pelimoottori ei ole nopeasti muutettavissa, jonka takia korjauksissa kestää. Mutta hyvä että terveys menee edelle.