Cyberpunk 2077:n käyttäjäarviot kipusivat enimmäkseen myönteisiksi – suunnittelija jakoi kiitosta pelaajille / Uutiset / pelaaja.fi

Cyberpunk 2077:n käyttäjäarviot kipusivat enimmäkseen myönteisiksi – suunnittelija jakoi kiitosta pelaajille

29.11.2021 // Kirjoittanut: Jukka Moilanen
6
Cyberpunk 2077:n käyttäjäarviot kipusivat enimmäkseen myönteisiksi – suunnittelija jakoi kiitosta pelaajille

Cyberpunk 2077 -suunnittelija on jakanut kiitosta pelaajille tieteisroolipelin Steam-käyttäjäarvioissa tapahtuneen käännöksen vuoksi.

Viime joulukuussa ilmestynyt Cyberpunk 2077 sai alun perin varsin tyrmäävän vastaanoton, mikä näkyy edelleen pelin käyttäjäarvioissa. Vuoden varrella useaan otteeseen päivittynyt ja nyt myös Steamin alennusmyynneissä edullisemmin tarjolla ollut Cyberpunk 2077 on kuitenkin kivunnut viimeaikaisissa arvioissaan positiivisempaan suuntaan. Edellisen 30 päivän annetuista arvioista positiivisia on ollut 84 prosenttia, mikä nostaa arviot luokkaan "erittäin myönteinen".

Positiiviset arviot kirvoittivat ilahtuneen vastaanoton Cyberpunk 2077:n tehtäväohjaaja Paweł Saskolta. Myös The Witcher 3:n ja Cyberpunk 2077:n tehtäväsuunnittelijana toiminut Sasko jakoi kiitosta pelaajille Twitter-tilillään:

Cyberpunk 2077:n oli alun perin määrä ilmestyä myös uudelle konsolisukupolvelle tämän vuoden puolella, mutta kehittäjä CD Projekt Red kertoi viime kuussa viivästyttävänsä PS5- ja Xbox Series X/S-julkaisua ensi vuoden alkupuolelle. Myös peliin täksi vuodeksi kaavailtujen päivitysten ja lisäsisältöpakettien julkaisu venähti Cyberpunk 2077:n viimeisimmällä tiekartalla vuoteen 2022.

Lähde: Eurogamer

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän Pelaaja 7 kuva
Pelaaja 7

Toki on aina hyvä tukea peliteollisuutta, mutten nyt tiiä onko niinkään hyvä "opettaa" tekijät julkaisemaan pelinsä keskeneräisinä. Toki se on vain pisara meressä, mutta juurikin nykyisen julkaisukäytännön myötä ostan itse pelini erittäin harvoin sykkeellä: "PAKKO SAADA HETI, lol."

Käyttäjän Vaapukkamehuw kuva
Vaapukkamehuw

Pleikkarilla tuo on vieläkin melkein yhtä kehno kokemus kuin julkaisussakin. Vaikka bugeja ja kaatumisia tulee vähemmän vastaan, niin ei noista kummatkaan ole kokonaan poissa. Peli pyörii hieman sulavammin, mutta hintana tuosta on se, että kadut ammovat tyhjyyttään ja saat katsella LODeja ennen kuin peli kerkeää ladata yksityiskohtaisemmat mallit, johon voi mennä puolikin minuuttia alueesta riippuen. Valikot toimivat yhä tahmeasti, eikä esineitä ole mahdollista lukita / merkitä suosikeiksi.

Tuohon päälle vielä selvästi keskeneräiset / puuttuvat asiat kuten liikenteen tekoäly, poliisit, vesifysiikat, sivutehtävien vaihteleva laatu, moottoripyörien ajettavuus ja niin edelleen. Voi olla ettei mihinkään noista tule koskaan mitään parannusta.

Mutta voihan tuo olla, että tietokoneella peli on jo sellaisessa kunnossa, että niistä muutamista hyvistä puolista pystyy nauttimaan ilman että ongelmat hyppää kokoajan silmille.

Käyttäjän Smiling Nik kuva
Smiling Nik

Itse ostin pelin julkaisussa normi PS4:lle ja nautin siitä vioista huolimatta yli 100:n tunnin edestä, kunnes sain halvalla PC version. Olihan/onhan ero noiden välillä melko iso, mutta nautin silti molemmista.

Käyttäjän partajeesus kuva
partajeesus

Mä pelasin tän läpi alkuvuodesta ps4 prolla ja lähinnä koin muutaman visuaalisen bugin 100 tunnin aikana.
Edelleen paras pelaamani peli tän vuoden aikana.

Se tuntuu olevan myös tuurista kiinni, että kuinka paljon kokee ongelmia pc:llä tai konsoleilla.
Esim sphere hunter kertoi arvostelussaan, että sillä oli ongelmia vaikka kuinka pc versiossa, mutta ps5:lla pelatessa niitä ei ollut melkein yhtään ja kuten me kaikki tiedetään niin myös päinvastaista saa lukea paljon.
Itsekin oletan kuuluvani niihin onnekkaisiin joilla oli varsin bugiton kokemus.

Käyttäjän Angel of Death kuva
Angel of Death

Itse sain pelattua pelin läpi julkaisussa ilman suurempia ongelmia, mutta itse en ollut vaikuttunut vaikka kelpo peli olikin. Peli oli erittäin Ubisoftmainen kokemus, kohtailaisen hyvä peli jossa osa pelistä oli loistavaa, osa ihan ok-tasoa ja osa sellaista että melkein lopetin kesken.

Päätarina oli parasta, valintojen seuraukset eivät vakuuttaneet. Sivutarinat olivat hyvviä, mutta ne tuntuivat toisinaan raivostuttavasti loppuvan kesken ilman mitään tarinallista "palkkiota" muuta kuin äärimmäisen ärsyttävä "cliffhanger". Kartta oli 3 taii 4 kertaa liian iso kun siellä ei juurikaan ollut mitään järkevää tekemistä.

Lifepathit olivat pelkkä vitsi joka tuntui irtonaiselta pääpelistä koska montaasi ja olin hiukan pihalla alussa kun en tajunnut että peli skippasi valtavasti tarinaa ja omituisesti oletti että tiedän missä mennään kuin olisin pelannut sen, aivan helvetin outo ratkaisu. Kuka hitto on T-bug? Miten Jackie puhuu kuin oltaisiin kamuja, vastahan tavattiin? Mitä on tekeillä?

Jotain 7-8 peli itselle Pelaajan asteikolla, mutta alan vihata tätä peliiä sillä tästä on tulossa malliesimerkki siitä että myöhästyminen on keskeneräistä julkaisuua isompi paha. Pakko miettiä olisiko GTA "Definitive Editionia" tai Battlefieldiä siirretty jos Cyberpunk ei olisi onnistuneesti voittanut pelaajia takaisin puolelleen? Saa nähdä missä kunnossa Starfield julkaistaan.

Ei ole korjauksia tullut kokeiltua ja koska peli oli itselle vain ok-tasoa, niin ei ole hirveästi tehnyt mieli pelin pariin palata.

Käyttäjän AK_Hamy kuva
AK_Hamy

Itse en lähtisi tätä vertaamaan uudelleen kierrätyksiin ja vuosipäivityksiin. Take2 gta demaster oli kyllä ala-arvoista ja pelaajia aliarvioivaa rahan himoa. Näfät, codit yms. nyt on mitä on.

Harmi että eivät malttaneet hieroa vuotta tai kahta tätä ja sitten vasta julkaista. Harvassa ovat kumminkin uudet "itsenäiset" tripla a pelit.

Nostoja