Cyberpunk 2077:n myöhästyminen tietää kehittäjille myös ylityötunteja – seuraavaa sukupolvea ei kuitenkaan mietitä vielä

Crunch-kehitys riipii CD Projekt REDin riveihin Cyberpunk 2077:n myöhästymisen seurauksena.

19.1.2020 20:10

CD Projekt RED ilmoitti eilen siirtävänsä odotetun Cyberpunk 2077:n julkaisua viidellä kuukaudella eteenpäin syyskuulle, mutta valitettavasti lisäaika ei tarkoita kehittäjien osalta enempää vapaa-aikaa.

Myöhästymisilmoituksen vuoksi sijoittajille pitämässä konferenssissa studion toimitusjohtaja Adam Kiciński vahvisti, että kehittäjät joutuvat nojaamaan crunch-kehitykseen, joka tarkoittaa alalla kohtuuttomia ylityötunteja viimeistelläkseen peli julkaisukuntoon.

– Ollakseni rehellinen, niin jossain määrin kyllä [joudumme crunchaamaan]. Pyrimme välttämään crunchia mahdollisimman paljon, mutta kyseessä on tuotannon viimeinen vaihe. Yritämme olla kohtuullisia tämän suhteen, mutta kyllä. Valitettavasti, Kiciński sanoo.

Crunch on nostettu viimeaikoina näyttävästi esille pelialalla muun muassa Rockstar Gamesin Red Dead Redemption 2:een liittyneen kohun myötä, mutta myös CD Projekt RED on joutunut jo aiemmin puolustamaan omia kohtuuttomia työkäytäntöjään aiheeseen liittyen.

Seuraava puoli vuotta käytetään kuitenkin nimenomaan luvatun tuotteen viimeistelyyn, eikä studiolla ole aikeita laajentaa Cyberpunk 2077:n julkistettuja alustoja toistaiseksi seuraavan sukupolven konsoleihin.

– Tällä hetkellä Cyberpunk [2077] julkaistaan PlayStation 4:lle, Xbox Onelle ja pc:lle. Suunnitelmat eivät ole muuttuneet mitenkään, studion talousjohtaja Piotr Nielubowicz sanoo samassa konferenssissa.

Kiciński tosin jatkoi, että studio kyllä ”miettii seuraavaa sukupolvea”, mutta tällä hetkellä suunnitelmat pysyvät tiukasti nykyisillä alustoilla. Studio on maininnut myös aiemmin olevansa halukas tuomaan Cyberpunk 2077 tuleville konsolialustoille.

Cyberpunk 2077 julkaistaan pc:lle, PlayStation 4:lle ja Xbox Onelle 17. syyskuuta.

Lähde: CD Projekt RED

Lisää luettavaa