Demon's Souls -uusioversio loistaa uudella pelikuvalla – tulossa PS5:n julkaisuun ja mahdollisesti jopa pc:lle (päivitetty) / Uutiset / pelaaja.fi

Demon's Souls -uusioversio loistaa uudella pelikuvalla – tulossa PS5:n julkaisuun ja mahdollisesti jopa pc:lle (päivitetty)

17.09.2020 // Kirjoittanut: Panu Saarenoja
8
Demon's Souls, FromSoftware, Bluepoint Games, Sony, Sony Japan, PlayStation 5, PlayStation 5, julkaisupäivä

Sony ja Bluepoint Games ovat tarjonneet aina vain kattavamman silmäyksen Demon's Soulsin uusioversioon. Tuoreella trailerilla nähtäville saadaankin niin pelin uusittua pehmeämpää toimintaa ja visuaalista toimintaa, mutta myös väläyksiä muun muassa tutuista vihollisista.

Bluepointilta kommentoidaan, että uusioversio pyrkii pysymään uskollisena alkuperäisen pelin visiolle, minkä pitäisi ilmetä niin sen tarinassa, pelattavuudessa kuin kenttäsuunnittelussa. Samalla se on halunnut kuitenkin tarjota muun muassa modernimmat kontrollit ja viilata kokemusta niin, että se tuntuisi myös tuoreelta.

Samalla Sony on vahvistunut, että peli ilmestyy PlayStation 5:lle samana päivänä konsolin kanssa, eli Euroopassa 19. marraskuuta. Suositushinnaksi sille asettuu täällä 79 euroa, mikä näyttäisi olevan Sonyn uusi vakiohinta yhtiön omille isommille pelitapauksille.

Mahdollisesti Demon's Souls ei jää myöskään vain PlayStation 5:n yksinoikeudeksi. PlayStationin YouTube-kanavalla julkaistun trailerin lopussa mainittiin nimittäin myös, että pc-versio olisi sekin vielä tulossa. Sony on sittemmin tosin vetänyt kyseisen videon ainakin toistaiseksi nähtäviltä, joten ohessa näytillä on Gamespotin tallenne.

Päivitys kello 3:10: Sony on kommentoinut pc-mainintaa PC Gamer -lehdelle vahvistaen, että kyseessä oli inhimillinen erehdys. Pelin on määrä olla siis PS5-yksinoikeus.

Lähde: PlayStation Blog

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän Bloodborne kuva
Bloodborne

🤗🤗🤗 nätti on. Onko vaikeusvipua käännetty helpompaan suuntaan, kun alkupään vihut kuolee yhdestä iskusta 🤷🏻‍♂️ tosin hahmoluokka on ritari, mutta silti.

Käyttäjän Riepu kuva
Riepu
Lainaus Bloodborne

🤗🤗🤗 nätti on. Onko vaikeusvipua käännetty helpompaan suuntaan, kun alkupään vihut kuolee yhdestä iskusta 🤷🏻‍♂️ tosin hahmoluokka on ritari, mutta silti.

Saas nyt nähdä kannattaako näinkin tyylitellystä pelikuvasta tehdä vielä ihan tuollaisia johtopäätöksiä. Mielenkiinnolla tulee kyllä odoteltua, millaiseksi tuntuma, tunnelma ja haaste ovat muotoutuneet uuden kehittäjän käsissä.

Käyttäjän Vaapukkamehuw kuva
Vaapukkamehuw

Eihän tämä alkuperäinen ole, mutta näyttää ja kuulostaa pirun hyvältä.

Käyttäjän frozen kuva
frozen

Saa nähdä onko peli yhtä helppo taioilla pelatessa kuten alkuperäinen oli

Käyttäjän Turbomuna kuva
Turbomuna

Siis tämähän näyttää visuaalisesti aivan helvetin hyvältä. Huomattava tekninen harppaus verrattuna tämän konsolisukupolven Soulsborneihin.

Käyttäjän zappah kuva
zappah
Lainaus

--uusittua pehmeämpää toimintaa

Pehmeää? Pehmeä toiminta ei kuulosta kovin hyvältä mainoslauseelta Souls-pelille, saati kyllä oikein millekään muullekaan teokselle. Onko tässä haettu takaa ns. "smooth"-sanaa, vai mikä tässä on takana? Sulavampaako siis tarkoitetaan? Pehmeä kuulostaa sellaiselta että olisi jotain vialla: "toiminta on turhan pehmeää."

Lainaus

Suositushinnaksi sille asettuu täällä 79 euroa, mikä näyttäisi olevan Sonyn uusi vakiohinta

Huoh. Aika paljon laski innot nextgeniin tämän vuoksi. En ole todellakaan maksamassa 80 euroa peleistä. Saapa nähdä on MS:llä samat hinnat.

Niin ja tämä ilmeisesti koskee vain Sonyn pelejä ja muut pelit on sitten jotain muuta, vai? Riippuen julkaisijasta siis se perinteinen 60e tai sitten 2K:n ja muiden veijareiden tapauksessa 70e. Enpä olisi uskonut että tuo 2K:n hinnannosto tuntuisi kohtuulliselta mutta näinpä tuntuu kun toinen taho nostaa kerralla parikymppiä korkeammalle. Ja digiostajillehan tämä ei varmaan taas tunnu missään kun ovat tottuneet suunnilleen noihin hintoihin että saa heti pelata ja ei tarvitse pyllyä nostaa sohvalta levyjä vaihtaakseen. Kyllä siitä kannattaa jo 20 euroa maksaa.

Huvittavaa muuten kun olen viime aikoina nimenomaan kehunut Sonyn hintoja remakeille, kuten Shadow of the Colossus, joka ei ollut uuden pelin hintainen pelin uusiksi laittamisesta huolimatta, mutta nyt näköjään ottivat tilaisuudesta vaarin ja heittivät vähän nextgen-lisää reilusti mukaan. Nintendo onkin jatkossa siis vähempi paha 60 euron remake-peleineen.

LISÄYS: Katsoin trailerinkin ja onpa kyllä huikean näköinen teos! Ihmetyttää minuakin kyllä miten helposti kaatuu äijää. En usko että ovat peliä helpottaneet mutta hieman voi väärän kuvan saada pelin vaikeustasosta jos tämän perusteella on pelin hankkimassa. Backstabit kyllä hoitaa perusmobit ykkösellä mutta ei tuossa kyllä ekaa kertaa oltu noilla alueilla seikkailemassa kun noin helpolla saa ukot kaatumaan.

Tuli muuten bongattua/muistettua yksi seikka, jossa Demon's eroaa Darkeista: fogwalleja on muuallakin kuin pomoja ennen! Se olikin aina jännittävää että aukeaako vain aluetta enemmän vai onko bossi edessä. Harmi kun myöhemmin tuo lähti pois tai ainakin väheni merkittävästi ja pääosin oli varmaa, että fogwall = bossi.

Tosin ei tässäkään taida fogwalleja olla loppua myöten kuin pääosin pomoissa, vai muistanko ihan väärin?

Käyttäjän Vaapukkamehuw kuva
Vaapukkamehuw
Lainaus zappah

Tuli muuten bongattua/muistettua yksi seikka, jossa Demon's eroaa Darkeista: fogwalleja on muuallakin kuin pomoja ennen! Se olikin aina jännittävää että aukeaako vain aluetta enemmän vai onko bossi edessä. Harmi kun myöhemmin tuo lähti pois tai ainakin väheni merkittävästi ja pääosin oli varmaa, että fogwall = bossi.

Tosin ei tässäkään taida fogwalleja olla loppua myöten kuin pääosin pomoissa, vai muistanko ihan väärin?

Oli muuten ensimmäisessäkin Dark Soulsissa sumuseinä, joka ei johtanut pomotaisteluun — nimittäin sumuseinä Undead Burgin ja Undead Parishin välisellä ylikulkusillalla. Muistan nimittäin kuumotelleeni tuota ensimmäistä kertaa pelatessa ja sitten huokaisseeni helpotuksesta. Samoin Ash Lakella oli sumuseinä, vaikka koko alueella ei ole bossia ollenkaan ja samoin myös Sen's Fortressin lopussa. Saattoi niitä olla vielä muuallakin, mutta ei nyt äkkiseltään tule muita mieleen.

Mutta olen samaa mieltä, että nuo sumuseinät olivat jännittävämpiä, kun ei tiennyt mitä niiden takana odottaa. Bloodbornessa ja Dark Souls III:ssa taas jos näki ison aukean, niin pystyi suoraan arvaamaan, että pomotaistelu oli edessä ja saamaan vielä ihan hyvän käsityksen taisteluareenasta.

Tosin Demon's Soulsissa kentät olivat usein pitkiä, sokkeloisia ja ennalta-arvaamattomia, joten nuo sumuseinät saattoivat olla paikoissa, joissa ei pystynyt päättelemään tuleeko vastaan pomotaistelu vai lisää uutta aluetta.

Käyttäjän zappah kuva
zappah
Lainaus Vaapukkamehuw

Oli muuten ensimmäisessäkin Dark Soulsissa sumuseinä, joka ei johtanut pomotaisteluun — nimittäin sumuseinä Undead Burgin ja Undead Parishin välisellä ylikulkusillalla. Muistan nimittäin kuumotelleeni tuota ensimmäistä kertaa pelatessa ja sitten huokaisseeni helpotuksesta. Samoin Ash Lakella oli sumuseinä, vaikka koko alueella ei ole bossia ollenkaan ja samoin myös Sen's Fortressin lopussa. Saattoi niitä olla vielä muuallakin, mutta ei nyt äkkiseltään tule muita mieleen.

Mutta olen samaa mieltä, että nuo sumuseinät olivat jännittävämpiä, kun ei tiennyt mitä niiden takana odottaa. Bloodbornessa ja Dark Souls III:ssa taas jos näki ison aukean, niin pystyi suoraan arvaamaan, että pomotaistelu oli edessä ja saamaan vielä ihan hyvän käsityksen taisteluareenasta.

Tosin Demon's Soulsissa kentät olivat usein pitkiä, sokkeloisia ja ennalta-arvaamattomia, joten nuo sumuseinät saattoivat olla paikoissa, joissa ei pystynyt päättelemään tuleeko vastaan pomotaistelu vai lisää uutta aluetta.

Joo, en yhtään muistanut oliko niitä myöhemmissä vai oliko vain vähentyneet. Rehellisesti sanottuna en edes muista onko Demon'sissakaan lopulta niin yleistä vai jääkö esim. pelin alkupuolelle.

Voisivat kyllä käyttää enemmänkin vaikka se ylläri ei toimikaan kuin yhden kerran. Noillahan rajattiin myös aluetta invaasioissa ja ihan Darkissa asti oli varmasti käytössä.

Nostoja