
Battlefield 2042:n kehitystyö on ensimmäisen kauden käynnistymisestä huolimatta hiljentymässä, huhu kertoo.
Toimittaja Jeff Grubb kertoo Giant Bomb-sivuston Grubbsnax-podcastissa EA:n siirtäneen pelisarjan parissa työskenteleviä kehittäjiä seuraavan Battlefield-pelin kehitykseen. Grubbin mukaan EA on jo usuttanut Battlefieldin keskeisimmät kehittäjät työskentelemään esituotannossa olevan tulevan pelin parissa, ja pyrkii siirtämään kaikki kehittäjät mahdollisimman nopeasti paljastamattoman uuden osan kehitykseen.
Grubb kertoo EA:n kuitenkin aikovan täyttää lupauksensa Battlefield 2042:n julkaisun jälkeisestä sisällöstä. Yhtiö on sitoutunut aiemmissa lupauksissaan julkaisevansa neljän kauden edestä uutta Battlefield 2042 -sisältöä vuoden aikana. Grubbin mukaan EA pyrkii kuitenkin täyttämään kyseiset lupaukset minimipanostuksilla, joten sisältöä kehitetään vain rajallisilla resursseilla.
Viime marraskuussa ilmestyneen Battlefield 2042:n suosio alkoi hyytyä välittömästi julkaisun jälkeen, eikä tilanne ole parantunut tämän alkuvuoden aikana korjaustoimenpiteistä huolimatta. Keväällä pelin pelaajamäärät laskivat Steamin tilastojen mukaan ensimmäistä kertaa alle tuhannen pelaajan.
Battlefield 2042:n ensimmäinen sisältökausi käynnistyy tänään. Ensimmäinen kausi tuo mukanaan esimerkiksi uuden kartan, ajoneuvoja ja aseita. Tulevien kausien julkaisuaikatauluja ei ole toistaiseksi paljastettu.
Päivitys: EA on vastannut Grubbin huhuihin ja todennut ne vääriksi.
– Tämä ei ole totta. Peliä työstää yhä suuri, useisiin eri studioihin tiimi, joka keskittyy Battlefield 2042 -kokemuksen kehittämiseen ja parantamiseen. Olemme yhä sitoutuneita pelin tulevaisuuteen ja niiden osa-alueiden päivittämiseen, jotka ovat pelaajiemme mielestä keskeneräisiä, lausunto kuuluu.
Lähde: Giant Bomb, VGC
Kommentit
Kiirehditään tuote ulos raakileena -> Tulee paskaa -> Paska floppaa -> siirretään duunarit kiirehtimaan ulos seuraava raakiletta -> rince and repeat
11.5.: "EA uskoo yhä Battlefield 2042:een"
25.5.: "DICE lopettaa Battlefield 2042:n Hazard Zone -pelitilan kehityksen"
9.6.: "Huhu: Battlefield-kehittäjät siirrettiin seuraavan osan pariin"
Taas hyvä esimerkki siitä, ettei näiden paskajulkaisijoiden "uskolla" ja lupauksilla ole mitään arvoa. BF2042:n taival lusitaan loppuun niin laiskasti kuin suinkin mahdollista ja seuraava peli on luultavasti se korjattu 1.5-versio, joka tämän pelin olisi pitänyt olla ja jonka pelistä maksaneet olisi ansainneet samaan hintaan.
No yllättikö ketään kun muistetaan miten Anthemille kävi....tuntuu että EA:lla ei ole minkäänlaista laadunvalvontaa tänä päivänä, pitää väkisin suoltaa niitä pelejä ulos deadlineen mennessä vaikka peli olisi kuinka raakile...
Ihmettelen kun Bäfä kuitenkin niin vanha sarja, että mihin se laatu on kadonnut? Itselle Bäfä 4 ollut se viimeinen sarjan peli, mitä jaksoi mättää kunnolla. Hardlinesta lähtien on ollut pelkkää alamäkeä ja EA:lla ja DICE:lla tatsi totaalisen kateissa.
Alkaa Bäfä olla täysin kuollut pelisarja, kerran hylkäävät tämänkin kehityksen samoin kuin hylkäsivät edellisenkin. Jokainen Bäfä joka on tehty Frostbite-moottorilla ovat olleet julkaisussa täysin pelikelvottomia raakileita. Miksi seuraava Bäfä saisi yhtään erilaisen kohtelun? On aika vaihtaa joko tekijöitä tai pelimoottoria, jos haluavat Bäfästä vielä edes kohtuullista peliä.
Sama täällä. Hardlinen vielä ostin, mutta en viikkoa kaummen jaksanut pelata. Ottaen huomioon, että Portal oli koko pelin ainut kiinnostava asia, niin ehkä joku Remake miksattuna kaikkienaikojen parhailla kartoilla voisi toimia.
Kaikissa niissä on ongelmia ja bugeja ollut, mutta ei nyt ihan raakileita ole ollut. Ainakin BF4 asti ovat pelillisesti olleet loistovaa viihdettä, hyvällä sisällöllä ja kartta suunnittelulla. BF2042 ei pelillisesti muuttuisi hyväksi, vaikka olisi täysin bugittomana julkaistu.
No siis mitä olen ymmärtänyt niin tässä on DICEllä käynyt kuten niin monella muullakin ennen niin loistavalla studiolla...kaikki parhaat osaajat jotka olivat alunperin tekemässä pelisarjasta menestystä ovat lähteneet ja siirtyneet toisiin pelistudoihin/muihin hommiin. Ei ole enää niitä pelisarjaa alusta asti luotsanneita konkareita jäljellä. Samaten kävi mm. Biowarelle ja Blizzardille, niin moni ns avainhenkilö on lähtenyt menemään.
Niinpä. Ei se studion nimi tai maine merkkaa loppupeleissä mitään, vaan se ketkä siellä on töissä.
Itse tottakai toivoisin että saavat pelinsä kasaan ja se kelpaisi pelaajille. Moni on tähän kerran rahaa upottanut, niin tottakai sitä toivoo että saavat rahoilleen vastinetta.
Sitä jäin miettimään kun pari viikkoa sitten katsoin Westien videon jossa hän kertoi että Dice oli sanonut että heillä on kokotiimi BF2042 parissa työskentelemässä. Vaikea uskoa että tämä kaikki olisi muuttunut 2 viikon aikana, mutta kaikki on mahdollista. BF2042 on ilmeisesti pelimekaniikaltaan kunnossa tällä hetkellä.
Dicen ei olisi missään nimessä pitänyt lähteä tähän Codi tyyliin ja tuoda "mielenkiintoisia hahmoja" peliin huonoineen iskurepliikkeineen.
Tottakai kiva että kokeilevat jotain uutta, mutta mentiin ehkä vähän yli.
Täällä nostettiin BF4 esiin (En sano että on huono peli) Jolla oli myös todella ongelmallinen launch, ainakin konsoleilla. Mutta postlaunch oli kyllä kohdallaan ja mapit loistavia.
Olen ennenkin sanonut täällä että toivoisin Dicen oppivan virheisteen, mutta nyt alkaa itselläkin usko loppua. Tod näk season 1 tekee 2042 Ok pelin joka on pilattu huonolla julkaisulla.
Näinhän se taitaa joo olla. Ja sitten kun vielä väkisin yrittävät uudistaa pelisarjaa sellaiseen suuntaan jota fanit eivät edes halua. 2042 taisi olla alunperin battle royale, josta sitten yritettiin kääntää kelkka takaisin lähemmäs normaalimpaa Bäfää, kun tajuttiin että ehkä pelaajat eivät sellaista halua ja siitä tuli sitten ihan sillisalaattia..