Indiestudio Supergiant Gamesin ylistetty Hades on voittanut 9 palkintoa International Game Developers Associationin (IGDA) kaikkien aikojen ensimmäisessä Global Industry Game Awards -gaalassa.

Perjantain seremoniassa oli yhteensä 39 palkintokategoriaa. Hades kahmaisi omakseen palkinnot 2D-animaatiosta, 2D-hahmosuunnittelusta, käyttöliittymätaiteesta, ääninäyttelystä, järjestelmäsuunnittelusta, käyttöliittymästä ja käyttäjäkokemuksesta, vuoropuhelusta, tarinankerronnallisesta suunnittelusta sekä edustuksesta.

Hades on kerännyt kiitosta aiemmin tulemalla valituksi vuoden peliksi GDC 2021 -gaalassa ja pokkaamalla viisi BAFTA-palkintoa, mukaan lukien parhaan videopelin titteli.

IGDA:n ja Gamescomin Devcom Developer Conferencen yhteistyönä järjestämän palkintogaalan muita erityisen voitokkaita pelejä olivat Ghost of Tsushima (3D-ympäristötaide, äänisuunnittelu, äänitekniikka, maailmanrakennus), Half-Life: Alyx (pelitekniikka, uuden tekniikan saavutukset, tasosuunnittelu) ja The Last of Us Part II (3D-animaatio, elokuvaus, tarina).

Pelaaja-lehden Hades-arvostelun voi lukea täältä.

Lähde: IGDA

Lisää luettavaa