Jokaiselle jotakin – Star Wars: Squadrons sallii pelikokemuksen kustomoinnin visuaalisella ja pelillisellä puolella / Uutiset / pelaaja.fi

Jokaiselle jotakin – Star Wars: Squadrons sallii pelikokemuksen kustomoinnin visuaalisella ja pelillisellä puolella

4.07.2020 // Kirjoittanut: Teo Scheepstra
5
Star Wars: Squadrons

Star Wars: Squadronsin jo aiemmin lupailtuja laajoja kustomointimahdollisuuksia on nyt avattu. Pelin luova johtaja Ian S. Frazier kertoi niin kosmetiikan kuin pelikokemuksenkin muokkausmahdollisuuksista IGN-sivuston haastattelussa.

Squadronsin moninpelistä tiedettiin jo aiemmin, että pelaajilla on mahdollisuus koristella aluksiensa ulkokuorta ja ohjaamoa. Frazierin mukaan jokainen elementti on suunniteltu näyttämään siltä, että sen olemassaolo Tähtien sota -universumissa olisi uskottavaa, mutta tästä huolimatta pelaajille annetaan vaihtoehto kytkeä kanssataistelijoiden käyttämät kosmeettiset lisäykset kokonaan pois päältä.

Myös pelaamista avittavat grafiikat ovat poistettavissa, jolloin pelaaja saa kaiken tietonsa vain aluksensa ohjaamon näytöiltä. Frazierin mukaan yksinpelikampanjan alkaessa pelaajalta kysytään haluaako tämä pelata standarditilassa – eli kaikki avustukset päällä – vaiko hardcore-tilassa, jossa apuna ovat vain ohjaamon näytöt ja niiden lukemat.

Lisäksi myös alusten tehojen jakaminen eri toiminnoille on pelaajan vastuulla. Perustilassa yksi napin painallus antaa täydet tehot esimerkiksi suojakilville, mutta edistyneemmät pelaajat voivat halutessaan ottaa tehojen jakamisen täyteen hallintaansa ja päättää kuinka paljon virtaa syöttää kilpiin, aseistukseen tai moottoreihin.

Star Wars: Squadrons julkaistaan 2. lokakuuta PlayStation 4:lle, Xbox Onelle ja pc:lle.

Lähde: IGN

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän frozen kuva
frozen

harmi vaan jos yksinpeli on joku 2 tuntia pitkä :(

Käyttäjän lindario kuva
lindario

Eipä haittaa lainkaan jos pelin tyyli on lähempänä X-Wing/Tie Fightereita kuin Rogue Squadronia. Ei sillä etteikö jälkimmäinenkin kelpaisi, mutta uutta kunnollista Star Wars -simua ei olla saatu vissiin sitten 1999 loistavan X-Wing: Alliancen

Käyttäjän zappah kuva
zappah
Lainaus frozen

harmi vaan jos yksinpeli on joku 2 tuntia pitkä :(

Tätä tässä vähän pelkään kun jo nimi viittaa moninpeliin ja eikös jopa sen moninpelimoodin nimi ollut nimenomaan Squadrons?

Voihan siellä silti olla ihan hyvän pituinen kampanjakin mutta en kyllä uskalla toivoa saati uskoa ennen kuin itse näen.

Käyttäjän mur72 kuva
mur72

Tehtäviähän voi kirjoittaa vaikka pari sataa, kun kyse on avaruudestaistelusta, mutta vaatiiko yleisö kunnon cinematicceja brieffeihin, debrieffeihin ja välikarkkiin? Jonkinlainen välimuoto olisi ihan kiva. 50-60 tehtävää olisi minimi, osa yksinkertaisia, osa monimutkaisia. Peliaikaa vähintään parikyt tuntia tai menee paskalaariin muiden SW moninpelien kanssa.
Kaikenmaailman battlefieldit ja battlefrontit on haittapelejä star warssissa.

Käyttäjän edqe kuva
edqe
Lainaus

Perustilassa yksi napin painallus antaa täydet tehot esimerkiksi suojakilville, mutta edistyneemmät pelaajat voivat halutessaan ottaa tehojen jakamisen täyteen hallintaansa ja päättää kuinka paljon virtaa syöttää kilpiin, aseistukseen tai moottoreihin.

Nähdyn ja kuullun perusteella peli tulee jättämään monet simufanit kylmäksi. Star Wars -teema saa varmasti monet antamaan anteeksi paljon, mutta onneksi markkinoille on tullut ja tulossa pelimekaniikoiltaan paljon monipuolisempia ja syvällisempiä avaruuspelejä - kaikille jotain.

Nostoja