Sony Santa Monica on ottanut viime vikolla kunnollisen esiinmarssin tehneessä God of War Ragnarök -pelissä valtavirrasta poikkeavan lähestymistavan tuttuun mytologiseen Thor-jumalaan.

God of War Ragnarökin ohjaaja Eric Williams ja luova johtaja Cory Barlog keskustelivat Game Informerin kanssa siitä, miten Thor on kuvattu tulevassa seikkailussa. Kansanomaisempi ja rujompi hahmo on molempien kehittäjien mielestä lihaksikasta kiiltokuvaa syvällisempi valinta.

– Haluamme vain, että hän on iso poika. Marvelin tulkinta hänestä on asia erikseen. Se on mielenkiintoista. Halusimme mennä hieman syvemmälle mytologiaan, Williams taustoittaa Thorin jykevää vartalotyyppiä.

Williamsin mukaan Ragnarökin versio Thorista on myös luonteeltaan jokseenkin epäkypsä.

– Halusin hänen melkein tuntuvan mieslapselta. Jos sinulla olisi niin paljon valtaa ja voisit tehdä niitä asioita, et kasvaisi. Ei sinun tarvitsisi. Tekisit vain mitä haluat, Williams pohdiskelee.

Barlog puolestaan kertoo kiiltävän lihaksikkaan Hulk-konseptin hylkäämisen olevan fantastista, sillä myös toisenlainen hahmo voi olla upea, voimakas ja pelottava. Williams ottaa esimerkiksi elävän elämän ihmiset, joiden ulkomuoto on hieman kookkaampi.

– He ottavat tilan haltuun välittömästi. Eikä se aina ole lihasten takia. He ovat kuin ihmismuuri. Tämä on siis jumalmuuri, tiedättehän, ja siksi se oli hyvin tärkeää, Williams toteaa.

Lähde: Game Informer

Lisää luettavaa