Pelaajien ei tulisi syyttää yksin Microsoftia toimintaroolipeli Scaleboundin peruuntumisesta, kertoo peliä kehittäneen PlatinumGamesin studiopomo Atsushi Inaba.

Mätkintää ja lohikäärmetoimintaa yhdistelevän Scaleboundin oli tarkoitus olla yksi suuria Xbox One -yksinoikeuspelejä, mutta projekti peruttiin muutama vuosi takaperin julkaisijana toimineen Microsoftin toimesta.

Pelisivusto VGC:n haastattelussa Inaba myöntää, ettei ole ollut helppoa seurata Microsoftiin kohdistettua vihaa pelin peruuntumisen jälkeen.

– Jos jotakin peliä ei julkaista, molemmat osapuolet ovat epäonnistuneet tehtävässään. On osa-alueita, joissa olisimme voineet tehdä parempaa työtä  ja on osa-alueita, joissa Microsoftin väki luultavasti toivoisi tehneensä parempaa työtä julkaisukumppanina. Ei kukaan halua pelien peruuntuvan, Inaba puntaroi.

Inaban mukaan studio ei suoriutunut kehitystyöstä täysin toivotulla tavalla. Monia asioita opittiin kantatapään kautta, mutta kyseiset opit ovat Inaban kertoman perusteella auttaneet PlatinumGamesin väkeä kasvamaan kehittäjinä ja studiona.

– Haluamme varmistaa, ettei meille mahdollisuuden antanutta julkaisijaa kohdella huonosti, Inaba kertoi, – Totuus on, ettemme halua nähdä fanien raivoavan Microsoftille, sillä pelien kehittäminen on hankalaa ja molemmat osapuolet ovat varmasti ottaneet opikseen.

Inaba myös kiistää, että hiljattain Nintendo Switchille julkistettu Astral Chain olisi perinyt pelimekaanisia ratkaisuja Scaleboundista.

– Pelijärjestelmät ovat hyvin erilaisia. Yhtäläisyydet kahden projektin välillä eivät pidä paikkaansa. Kaikki on omaa mielikuvitustanne, Inaba naurahti.

Lisäksi VGC:n toimittajat kertovat ymmärtäneensä, etteivät helmikuiset huhut Scaleboundin siirtymisestä Switch-projektiksi pitäisi paikkaansa. Scaleboundin oikeudet ovat sivuston tietojen mukaan yhä Microsoftin hallussa.

Lähde: VGC

Lisää luettavaa