
Resolution Games on vetänyt Blaston-pelinsä pois Facebookin VR-lasiensisäisestä mainoskokeilusta.
Facebook kertoi viikko sitten aloittavansa pelinsisäisten mainosten testaamisen Oculus Quest 2:ssa. Alkuperäisiin suunnitelmiin on nyt kuitenkin tullut muutoksia, sillä ensimmäisen mukaan ilmoittautuneen pelin, Blastonin, arvostelua pommitettiin niin Oculuksen omassa myymälässä kuin Steamissakin. Ajatus VR-laseilla näkyvistä mainoksista ei vedonnut pelaajiin, jotka päätyivät joukolla vaatimaan hyvityksiä. Resolution Games oli ensimmäinen kehittäjä, joka ilmoittautui mukaan Facebookin testiin, ja Blaston oli ainoa vahvistettu peli.
Blastonin virallisella Twitter-tilillä todetaan, että palaute on kuultu ja todettu, että peli "ei sovi parhaiten tämäntyyppiseen mainostestiin". Kehittäjä suunnittelee kuitenkin Facebookin mainosten tuomista Bait!-ilmaispeliinsä joskus tulevaisuudessa.
To make it clear, we realize that Blaston isn’t the best fit for this type of advertising test. As an alternative, we are looking to see if it is feasible to move this small, temporary test to our free game, Bait! sometime in the future.
— Blaston (@BlastonGame) June 21, 2021
Lähde: BBC