Senua’s Saga: Hellblade II paljastui ensitrailerilla – kehitetty Xbox Series X:n tehojen varaan / Uutiset / pelaaja.fi

Senua’s Saga: Hellblade II paljastui ensitrailerilla – kehitetty Xbox Series X:n tehojen varaan

13.12.2019 // Kirjoittanut: Panu Saarenoja
12
Senua’s Saga: Hellblade II, Senua's Saga, Hellblade, Microsoft, Xbox Series X, Series X, Ninja Theory,

Brittikehittäjä Ninja Theory on kehittämässä jatko-osaa kiitellylle Hellblade: Senua's Sacrificelle, Microsoftin alaisuudessa studiossa on otettu työn alle Senua’s Saga: Hellblade II, joka on rakennettu nimenomaan uuden sukupolven Xbox Series X -konsolin varaan.

Ensimmäinen silmäys Hellblade II:een saatiin osana The Game Awards -tapahtumaa julkaistua traileria, jonka kerrotaan koostuvan Series X:n tehoja heijastavasta pelimoottorikuvasta. Pelin nimen mukaisesti Melina Juergensin näyttelemä Senua on taas mukana menossa, joskaan hirveästi jatko-osan tarinasta ja teemoista ei ole muuten vielä kerrottu.

Alkuperäinen Hellblade herätti pari vuotta sitten huomiota erityisesti sillä, kuinka se pyrki käsittelemään päähenkilönsä kautta autenttisella tavalla psykoosia tekemällä työtä mielenterveysammattilaisten kanssa. Toistaiseksi mistään vastaavasta ei ole ollut puhetta, joskin olettaa sopisi, ettei jatko-osa unohtaisi juuriaan.

Parhaillaan Ninja Theory työstää myös lähitaistelukeskeistä verkkopeliä Bleeding Edge, joka julkaistaan Xbox Onelle ja pc:lle maaliskuussa.

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän zappah kuva
zappah

Yllätyin Hellbladen taistelun monipuolisuudesta, jota ei kuitenkaan kauheasti painotettu tai ehtinyt pelissä paljoa tehdä, joten potentiaalia olisi vaikka mihin.

Käyttäjän rautahuilu kuva
rautahuilu

Pitääkö nyt sitten rahdata toinen microsoft kone olohuoneeseen sen alkuperäise xbox ykkösen lisäksi?
Noh, ainakin pääsisin pelaamaan yksinoikeuksia.

Käyttäjän ToveriJuri kuva
ToveriJuri

Itelle ei kyllä taistelu maistunut Hellbladessa alkuunkaan. Näyttää kivalta, mutta oli kyllä pinnalliset mekaniikat. Suunnilleen kaikki on pelimekaanisesti nähty parin ensimmäisen taistelukerran jälkeen. Pelikokemuksena Hellblade oli ihan mielenkiintoinen. Seuraava osa jää väliin, jos pelattavuus jää samalle tasolle kuin edellisessä.

Käyttäjän snaketus kuva
snaketus

Kylläpä oli luotaan työntävä traileri. Ensimmäinen peli oli kuiva kun näkkileipä ilman voita armeijassa. Ei jatkoon.

Käyttäjän Haerski kuva
Haerski

Traileri ei paljon kertonut, mutta ilmeisesti esim. muita ihmishahmoja nyt selvästi enemmän mukana.

Hellblade oli loistava, vaikka siitä tietenkin paistoi läpi, että kyseessä oli indietuotanto, mikä on myös pakottanut tiettyjä taiteellisia ratkaisuja. Odotan innolla, mitä Ninja Theory saa nyt aikaan, kun taustalla on Microsoftin rahoitus. Eiköhän Mikkiskin ole sen verran oppinut, ettei taiteelliseen vapauteen suuremmin enää puututa.

Käyttäjän Balnazzard kuva
Balnazzard
Lainaus Haerski

Traileri ei paljon kertonut, mutta ilmeisesti esim. muita ihmishahmoja nyt selvästi enemmän mukana.

Hellblade oli loistava, vaikka siitä tietenkin paistoi läpi, että kyseessä oli indietuotanto, mikä on myös pakottanut tiettyjä taiteellisia ratkaisuja. Odotan innolla, mitä Ninja Theory saa nyt aikaan, kun taustalla on Microsoftin rahoitus. Eiköhän Mikkiskin ole sen verran oppinut, ettei taiteelliseen vapauteen suuremmin enää puututa.

No sitähän Microsoft lupasi että uusille studioille annetaan 100% taiteellinen vapaus tehdä mitä huvittaa, joten eiköhän tämä pistä nyt jauhut suuhun niille jotka tuota epäilivät. Jännä muuten miten Bleeding Edgin kohdalla jaksettiin valittaa siitä kuinka MS olisi "pakottanut" Ninja Theoryin tekemään moninpelin tai että Microsoftin olisi pitänyt jäädyttää Bleeding Edgen ja Goundedin kaltaiset pienemmät projektit...siinäpä vasta olisikin ollut hyvä alku uusien 1st party kehittäjien kanssa, että oltaisiin alettu heti määräillä mitä saadaan ja ei saada julkaista...

Mutta tosiaan uskon että seuraavien vuosien aikana Microsoft onnistuu palauttamaan monen pelaajan mielenkiinnon noilla omien studioidensa peleillä, toki sitten eri asia moniko ostaa uuden Xboxin ja moniko sen sijaan pelaa heidän pelinsä PC:llä tai Xcloudin kautta muilla laitteilla.

Käyttäjän frozen kuva
frozen

Todella tyylikäs traileri

Käyttäjän kribmeister kuva
kribmeister

Huuuuh! Aivan törkeän hieno traileri! Eka Senua oli sen verran kovaa kamaa että day 1 hommia tulee olemaan tää. Tuli kylmät väreet tuosta viikinki sotaveisusta.

Artisti näköjään Heilung niminen jos jollain iski samalla tavalla mitä itelle. Kuuntelin minuutin nii hauiksen ympärysmitta kasvo 20 cm ja mun kuus kilonen Shih Tzu muuttu Fenririks.

Käyttäjän Milanarda kuva
Milanarda
Lainaus kribmeister

Huuuuh! Aivan törkeän hieno traileri! Eka Senua oli sen verran kovaa kamaa että day 1 hommia tulee olemaan tää. Tuli kylmät väreet tuosta viikinki sotaveisusta.

Artisti näköjään Heilung niminen jos jollain iski samalla tavalla mitä itelle. Kuuntelin minuutin nii hauiksen ympärysmitta kasvo 20 cm ja mun kuus kilonen Shih Tzu muuttu Fenririks.

Heilung tuli välittömästi mieleen ku katsoin tuon trailerin. Kävin bändiä katsomassa kesällä Tuskassa ja lähdin kotiin ihan transsissa! Oli hypnoottista!

Käyttäjän zappah kuva
zappah
Lainaus ToveriJuri

Itelle ei kyllä taistelu maistunut Hellbladessa alkuunkaan. Näyttää kivalta, mutta oli kyllä pinnalliset mekaniikat. Suunnilleen kaikki on pelimekaanisesti nähty parin ensimmäisen taistelukerran jälkeen.

Kuten tuossa ylempänä yritin kertoa, ei peli tosiaan kauheasti mainosta, opasta tai alleviivaa kuinka monipuolinen se taistelu lopulta on. Itse huomasin lopussa kun aloin kokeilemaan vähän erilaisia näppäinyhdistelmiä kuin aiemmin ja yllättäen liikevalikoima oli paljon reilumpi mitä olin siihen asti käyttänyt ja olettanut pelissä olevan.

Oletko nyt siis 100% varma että kävit kaiken läpi vai oletko vain yhtä tietämätön kuin itsekin olin suuren osan pelistä?

Nostoja