Alkuperäisen Assassin’s Creed -tuottaja Jade Raymondin uusi Haven Studios on virallisesti liittynyt osaksi PlayStation-perhettä. Asiasta tiedotti tuoreeltaan PlayStation Studiosin johtaja Hermen Hulst, joka toivotti kanadalaisstudion tervetulleeksi muonavahvuuteensa.

Montrealissa majaansa pitävä Haven perustettiin viime vuoden maaliskuussa, jolloin sen kerrottiin työstävän uutta PlayStation-peliä juurikin Sonyn tuella. Hulstin mukaan niin studio kuin työn alla oleva pelikin ovat kehittyneet sen verran vakuuttavasti, että yhteistyötä on päätetty syventää pysyvämmin.

Julkistuksen yhteydessä Havenin projekti varmistui suuren kokoluokan moninpeliksi, jonka povaillaan yhdistävän pelaajia positiivisilla ja merkityksellisillä tavoilla. Tiedotteessa Raymond itse kuvailee pelin sisältävän systemaattisen ja kehittyvän maailman, joka viihdyttää pelaajia vuosiksi eteenpäin niin vapaudellaan, leikkimielisyydellään kuin jännittävilläkin piirteillään.

– Sony Interactive Entertainment on ollut kannustava kumppani, joka ymmärtää luovaa prosessia ja  suuren AAA-luokan pelien tekemistä. He ovat rohkaisseet tuomaan uskaliaan visiomme eloon ja toteuttamaan unelmamme. Osana SIE:tä saamme mahdollisuuden tehdä yheistyötä maailman maineikkaimpien kehittäjien kanssa, Raymond kiitteli tähänastista yhteistyötä.

Pitkän taipaleen pelialalla tehnyt Raymond on Ubisoft-päiviensä jälkeen ollut perustamassa EA:lle Star Wars -pelejä kehittänyttä Motive Studiota sekä toiminut osana Googlen nyttemmin suljettua Stadia-pelinkehityosastoa.

Sonylle kyseessä on yksi monista viimeaikaisista studio-ostoksista. Tammikuussa PlayStation Studiosin osaksi liittyi Halo– ja Destiny– luoja Bungie, jota edelsivät muun muassa uusioversioistaan tuttu Bluepoint Games ja helsinkiläinen Housemarque.

Lähde: PlayStation.Blog

Lisää luettavaa